Nissan
- A márkaerő növelése az elmúlt öt év során központi szerepet kapott a cég minden tevékenységében, és nagyon biztató, hogy erőfeszítéseink évről évre visszaigazolást nyernek ezen a tekintélyes márkarangsoron keresztül is – mondta el Roel de Vries, a Nissan marketingért és márkastratégiáért felelős alelnöke. „A tény, hogy a Nissan továbbra is a leggyorsabban növekvő autóipari márka maradt, még inkább megerősíti, hogy a termékeink mögött álló filozófia és a jövőre vonatkozó elképzeléseink vásárlóink megelégedésére szolgálnak.”
Az újabb elismerés mindemellett tükrözi a Nissan azon erőfeszítéseit is, hogy a márka folyamatosan erősödő láthatósága az erőteljes üzleti teljesítmény egyik hajtóereje is legyen. A Nissannak egyebek mellett a biztonságosabb, fenntarthatóbb, de egyben élménydúsabb vezetést ígérő Intelligens Mobilitás jövőképének ismertetésével sikerült lényegesen proaktívabb módon fokoznia a márkanév vonzerejét. Az elmúlt év során a Nissan a márka ismertségét több, kiemelt nyilvánosságot biztosító szponzori megállapodással is erősítette, a 2016-os riói olimpiától az UEFA Bajnokok Ligájáig.
Az Interbrand tanulmánya a márkarangsorban való előrelépés hátterében álló tényezők közül külön kiemelte egyebek mellett a következőket:
- a digitális platformok és technológiák stratégiailag átgondolt használatával megvalósított, a márkaismertség növelését célzó hosszú távú vízió;
- a járművek hálózatba kapcsolására és a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére irányuló partnerségi megállapodások olyan iparági szereplőkkel, mint a Microsoft;
- olyan innovatív új modellek kifejlesztése, mint a ProPilot technológiával felszerelt Serena vagy a GT-R NISMO;
- a Nissan vevőelégedettség iránti erős elkötelezettsége; valamint
- a Nissan sikeres kísérlete a márkaarculat modern, újszerű megjelenítésére a Tokió Ginza negyedében nemrégiben megnyitott Nissan Crossing bemutatóteremmel.
A „Best Global Brands” az Interbrand évente publikált jelentése a világ legértékesebb kereskedelmi márkáiról. Az Interbrand módszere a vállalatot mint vagyontárgyat érintő beruházásokat és menedzsmentdöntéseket vizsgálja, figyelembe véve a pénzügyi teljesítményt, a márka vásárlási döntési folyamatokban betöltött szerepét, illetve erősségét.