Toyota Auris

1000 lóerős Auris, hátsókerék-hajtással

2018.04.21.

A norvég Fredric Aasbø szolgálati járművei soha nem voltak hétköznapi jószágok, legutóbbi Toyotája azonban minden eddigi őrült ötletén túltesz - a 181 lóerős, 2,5 literes, négyhengeres blokkot 2,7 literre fúrták fel...

Még el sem halt a tapsvihar a Toyota Auris januári világpremierje után, amikor a kaliforniai Papadakis Racing munkatársai a legnagyobb titokban munkához láttak az autó egy speciális prototípusán. Darabjaira szedték a vadonatúj padlólemezre épülő, elődjén minden paraméterében túlteljesítő modellt, hogy aztán napjaink egyik legextrémebb motorsportjának, a drift versenyzésnek a követelményei szerint építsék azt újra.

Az utcai Auris legerősebb kivitele meglehetősen lenyűgöző szerkezet: a modell első kerekeit egy 2.0 literes szívómotorra épülő hibrid hajtáslánc hajtja, a legnagyobb rendszerteljesítmény 180 lóerő. Ehhez képest Fredric Aasbø versenyautója hátsókerékhajtást és a RAV4 észak-amerikai kivitelének módosított motorját kapta meg. A 181 lóerős, 2,5 literes, négyhengeres blokkot 2,7 literre fúrták fel, valamint turbófeltöltést és kéjgáz-befecskendezést szereltek rá. Az így kapott atombomba egészen pontosan 1014 lóerőre képes! És hogy ez mire elég? A prototípus, amely a széria eredetű alkatrészeknek köszönhetően nemcsak az egyéni, de a konstruktőri bajnokságban is indulhat, rögtön első versenyén a dobogó csúcsán végzett.

- Győzelmünk a bizonyíték arra, mire képes a csapat – de még inkább, hogy mire képes az autó – nyilatkozta az évadnyitó verseny után a pilóta, aki maga sem számított ilyen fényes kezdésre. „Az Auris műszakilag talán nem tűnik ideális driftautó-alapnak, de rendkívül agresszív a kiállása, futóműve ideális a feladatra, úgyhogy tökéletesen elégedett vagyok az autóválasztásunkkal.”

A Papadakis Racing Toyota Auris kiszélesített karosszériáját a Toyota Racing Development (TRD) csapata építette meg, a tömegcsökkentés érdekében szénszálas motorház- és csomagtérfedelet alkalmazva. A futómű saját fejlesztésű, állítható kanyarstabilizátorokat, valamint egyedi rugóstagokat kapott, a Motegi versenykerekeken elöl 265/35 R18, hátul 275/40 R18 drift-abroncsok várják, hogy a családi autók tisztes motorjaként világra jött, majd radikálisan átalakított 2AR-FE blokk őrületes 1150 Nm nyomatéka a négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, a négytárcsás tengelykapcsoló és a szénszálas kardántengely közvetítésével felkenje őket az aszfaltra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 12. 17.....
2025.12.16
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók....
2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....
2025.12.16
Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar....
2025.12.16
Az ukrán hadsereg folyamatosan fejleszti védelmi- és támadó képességeit, és ezzel összefüggésben....
2025.12.16
A vadonatúj Mazda CX-5 új korszakot nyit a márka életében: az első modell, amely megkapja a Mazda E....
2025.12.16
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen....
2025.12.16
Visszakerül a Forma-1-es versenynaptárba a Portugál Nagydíj. ..
2025.12.16
A négy kontinensen készülő BMW 3-as sorozat az elmúlt fél évszázad során a BMW Group nemzetközi....
2025.12.16
Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség december 8....