Toyota Supra

10 másodperces GR Supra ikrek „születtek”

2022.11.28.

Két különleges, gyorsulási versenyre épített tuningverzió is bemutatkozott a Toyota leggyorsabb sportautójából a Las Vegas-i kiállításon.

A korábbi SEMA (Specialty Equipment Market Association) tuningshow-kon bemutatott GR Supra Heritage Edition és GR Supra Sport Top kivitelek után a Toyota és a Toyota Motorsports Garage csapata idén azt mutatta meg Las Vegasban, hogy 10 ezer dollárból mennyivel lehet feljavítani az alapból is potens, 340 lóerős sportautó teljesítményét a legendás negyedmérföldes gyorsulási távon. A gyári verziónak független mérések szerint több mint 12 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből, ideális körülmények között megtegyen a 402 métert, a 2022-es SEMA tuningshow-n kiállított „10 másodperces GR Supra ikrek” viszont 11 másodperc alá is képesek lemenni.

„A GR Supra egy telivér sportautó, amely méltó a Supra nevéhez, és a GR Gazoo Racing termékpalettánk csúcsán áll” – mondta Lisa Materazzo, a Toyota Division Marketing csoport alelnöke a premieren. „Csapatunk azonban most még jobban a gázba taposott, hogy két, viszonylag alacsony költségvetéssel épített, valódi negyedmérföldes gyorsulási versenyautóval megmutassa a rajongóknak, milyen perspektívák rejlenek még a GR Supra teljesítményében” – tette hozzá.

A csapat – Marty Schwerter vezető építő, Brad Vetter vezető tervező, Justin Lacore tervező és David Senn szerelő – két egyforma, 2020-as évjáratú, háromliteres turbómotorral szerelt GR Suprát választott kiindulási alapnak a 2022-es SEMA-projekthez, a cél az volt, hogy 30-40 százalékkal növeljék a sportkocsik teljesítményét. A gyári állapotú soros, hathengeres turbómotorhoz első körben hozzáadtak egy Pure Turbo turbófeltöltőt és két CSF nagy teljesítményű töltőlevegő-hűtőt, majd az import gyorsulási versenyautók szakértőjének, a Titan Motorsportnak a segítségével átírták a motorvezérlést, és beépítettek egy katalizátormentes leömlőt, valamint egy 8,9 cm átmérőjű kipufogórendszert is.

A módosítások eredményeképp a B58-as kódnevű BMW-motor eredeti, 340 lóerős teljesítményét 629 lóerőre, a 495 Nm-es nyomatékát pedig 800 Nm-re sikerült megemelni, ami jóval nagyobb, 82, illetve 62 százalékos növekmény az eredetileg tervezettnél. De tisztában voltak azzal is, hogy a hatalmas teljesítmény és nyomaték csak akkor ér valamit, ha át is lehet vinni az aszfaltra. A csapat a Weld Racing és a Mickey Thompson Performance Tyres & Wheels szakértőihez fordult a célnak megfelelő, robusztus felni-gumiabroncs-csomagokért, amelyek maximális tapadást biztosítanak a rajtok során.

Hátul R2-es keverékű, P305/45R17 Mickey Thompson ET Street S/S radiál gumikat húztak a 17×10 hüvelykes, ET40-es Weld Racing Belmont Beedlock felnikre, melyek rögzítési pontja és külső pereme között 18 cm távolság van. Elöl egy 26×6,00 R18LT Mickey Thompson Sportsman S/R radiál gumik vannak 18×5 hüvelykes, ET23-as Weld Racing Belmont Drag felniken, melyek rögzítési pontja és külső pereme között már csak 5,33 cm van. A The Driveshaft Shop nagy terhelésre tervezett féltengelyei tették teljessé a hajtáslánccsomagot.

A GR Supra gyári fékjei – a 348 mm átmérőjű, belső hűtésű első tárcsák négydugattyús Brembo féknyergekkel és 330 mm-es, szintén belső hűtésű hátsó tárcsák egydugattyús úszó féknyergekkel – több mint megfelelőnek bizonyultak a gyorsulási versenyautó lassítására, az építőcsapat csak a fékbetéteket cserélte le Hawk Performance alkatrészekre, hogy még nagyobbat lassítson a rendszer. Megtartották a nyolcfokozatú, kormány mögötti váltófülekkel ellátott automatikus ZF sebességváltót is, de hozzáadtak egy nagyteljesítményű CSF hőcserélőt és egy CSF váltóolajhűtőt, hogy segítsenek neki kezelni a megnövekedett nyomatékot.

Megmaradtak belül a gyári GR Supra sportülések is, egyetlen kiegészítésként a hátsó keresztmerevítő csőhöz rögzített, hatpontos G-Force Racing Gear verseny-biztonságiöveket szereltek be, amelyek jobban megtartják a testet egy balesetben, mint a hárompontos gyáriak. Végül McKinney-ből (Texas-állam) a Complete Customs műhely készítette el a Toyota Gazoo Racing színeit viselő fényezéseket Axalta Coating Systems festékekkel, mindkét autó ugyanazt a hosszcsíkos dizájnt használja, de egymást kiegészítő színekkel és grafikákkal.

Első tesztfutásán a „10 másodperces GR Supra ikrek” egyik fele 11,5 másodperc körüli időt ért el a negyedmérföldes távon. Aztán következett egy kis motorvezérlés-finomhangolás, ami után a csapat végre elérte a célját, mert a bivalyerős Toyota beférkőzött a 11 másodperces álomhatár alá a 10,984 másodperces gyorsulási idejével.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonfürednél, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....