Egy forgalmi dugóban araszolgatni fárasztó, stresszes és unalmas dolog. Mégis pontosan ezt teszik az európai autósok, méghozzá évente átlagosan 30 órán át.* A Ford most egy olyan technológia fejlesztésén dolgozik, amely kellemesebbé varázsolhatja a dugóban töltött időt.
Központi vezetőtámogató vezérlőegységnek nevezik a jövőben az önműködően közlekedő autók rendszereinek szíveként szolgáló hardvert. Az Audi által kifejlesztett géniusz a legmodernebb nagy teljesítményű processzorokat alkalmazza, és már belátható időn belül lépésről lépésre beleköltözik az Audi...
...és akkor a ködből váratlanul előtűnt a Qeen Margaret. Elszabadult köteleit, szétszaggatott vitorláit csattogtatta a szél, az előárboc derékba tört, és a kapitányi hídon - jóeszem el ne hagyj! - láthatatlan kéz pörgette a kormánykereket…
Az önműködő gépkocsikról, a világ leggyorsabb autóiról, a hobbiűrkutatás legújabb fejlesztéseiről is szó lesz a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Simonyi Károly Szakkollégiumának április közepére szervezett tudományos konferenciáján.