járműfejlesztés
Az Audi-főnök Rupert Stadler a digitalizálásban látja a társadalom történelmi feladatát. Ezt hangsúlyozta keddi beszédében a Kereszténydemokrata Unió (CDU) gazdasági tanácsa által szervezett gazdasági konferencián. Ahhoz azonban, hogy az intelligens mobilitás digitális technológiáit teljesen kiaknázzák, számos feladatot kell a közlekedési infrastruktúra kapcsán teljesíteni.
„Gazdaságnak és politikának együtt kell formálnia a digitális forradalmat.” – adott hangot elvárásának a Berlini Gazdasági Konferencia 2500 résztvevője előtt. A városoknak legalább olyan intelligenseknek kell lenniük, mint a járműveknek. „A 2050-ben elérhető infrastruktúra 75 százaléka ma még nem épült meg. Ez óriási lehetőséget biztosít arra, hogy egységesítsük a jövő városának működési rendszerét.”
Egymás között kommunikáló rendszerek segítik a jövő városában autózókat
Példaként Stadler az online elérhető jelzőlámpa információs rendszert említette, amely segítségével egy Audi kiszámíthatja az optimális sebességet a „zöld hullámhoz”. „Ha Németország jelzőlámpái hálózatba lennének kötve, egy év alatt 900 millió literrel csökkenthetne az üzemanyag-fogyasztás, amely több mint két millió tonna szén-dioxid megtakarítást eredményezne.
Az önműködő, vezető nélküli parkolás rendszerét, ahol a vezető már a parkolóház előtt kiszáll az autóból, szintén a városi igények ihlették. „A parkolóházban szükséges hely harmadával csökkenhet, hiszen a ki- és beszállás nem igényel teret. Így a városok további területeket nyerhetnek, amelyek – például – parkká alakíthatók.”
Az Audi vezetője izgalmas kihívásként tekint arra a feladatra, amely az intelligens mobilitásnak a modern társadalomban betöltött szerepét hivatott meghatározni. „Társadalmi egyetértéssel kell kialakítanunk egy közös nevezőt arról, miként állíthatjuk a technológiát a nagyobb biztonság, a hatékonyság, a fenntarthatóság és az életminőség javításának szolgálatába.”