Audi
Elektromos meghajtással és futurisztikus új külsővel mutatkozott be az A2 E-tron, hogy megünnepelje a kultikus alumínium karosszériás A2 kisautó negyedszázados évfordulóját. Az egyetlen példányban elkészített Audi A2 E-tron a legújabb alkotás, amely az Audi gyakornoki programjából származik. Az elmúlt években a fiatal mérnök hallgatók már megajándékoztak bennünket a látványos Audi RS6 GTO koncepcióval és az NSU Prinz 240 lóerős, versenyautós ihletésű átdolgozásával.
Az elektromos A2-es műszaki részletei egyelőre hiányosak, de az látszik, hogy az egykor innovatívnak számító egyterű-kisautó finoman áttervezésre került a jelenlegi Audi-villanyautók mintájára. Például a régi halogén fényszórókat modern, karcsú LED-csíkokra cserélték, és a négykarikás Audi-jelvény is világít, akárcsak az új Audi Q6 E-tronon. A légellenállás csökkentése érdekében a hagyományos ajtókilincsek is eltűntek, és az eredeti könnyűfém keréktárcsák helyét egy korszerűbb, zárt kialakítású felni vette át. 0,25-ös közötti légellenállási együtthatóval a hatékonyságra összpontosító A2-es már korának egyik legáramvonalasabb széria kisautója volt, éppen ezért kár, hogy az Audi most nem adta meg az elektromos átalakításra vonatkozó még kedvezőbb adatot. Sajnos az ingolstadti gyártó azt sem árulta el, hogy az A2 E-tron műszakilag mennyire áll közeli rokonságban az Audi bármelyik szériaautójával.
A kevesebb mint 4 méter hosszú és mindössze 1700 mm széles prototípus lényegesen kisebb, mint az Audi jelenlegi belépőszintű villanyautója, a Q4 E-tron, de lehetséges, hogy a crossover alapjául szolgáló MEB architektúrát adaptálhatták az egyedi modellhez.
Az Audi 2019-ben indította el a spekulációkat az A2-es modell elektromos újjáélesztéséről, amikor bemutatta a hasonló profilú MEB-alapú futurisztikus tanulmányt, az AI:ME-t, de azóta nem utalt az A2-es felélesztésére. Egy sorozatgyártású, A2 E-tron jelvényt viselő autó azonban már 2027-ben a szalonokba kerülhet: az Audi ugyanis egy belépőszintű villanyautót fejleszt az A4 és Q4 E-tron modellek alá, és a cég új névstratégiája szerint az elektromos meghajtású modellek páros számokat viselnek.
Az eredeti Audi A2-est korának meghatározó autójaként tartják számon, könnyű alumíniumszerkezetével, áramvonalas karosszériájával és rendkívül takarékos benzin- és dízelüzemű hajtásláncával megelőzte a korát. Azonban a csúcstechnika miatt drága volt, és kevésbé volt praktikus, mint a hagyományosabb alternatívák, amelyeket ugyanabban az időben árultak, ezért alacsony példányszámban fogyott, és 2005-ös kivonása után nem kapott közvetlen utódot.