Audi A3
Habár az Audi még márciusban bemutatta az A3-as arculatváltását Európában, csak most közöltek részleteket az Észak-Amerikába érkező verziókról. Sőt, ha pontosabbak akarunk lenni, akkor verzióról, hiszen csak egyféle A3-ast kapunk jövőre. Az elsőkerék-meghajtású A3 2025-ben megszűnik, így a kompakt luxuslimuzin immár csak 'Quattro' kiadásban lesz kapható. Továbbra is turbófeltöltős, kétliteres benzinmotorja lesz, amely 320 Nm nyomaték leadására képes, ami 20 Nm-es emelkedést jelent az előző verzióhoz képest.
A 2.0 TFSI motor által szolgáltatott teljesítmény viszont ugyanannyi maradt, mint a tavalyi modellben - tehát 201 lóerő. A megnövekedett nyomatékkal viszont az Audi szerint az A3 0,3 másodperccel gyorsabban lesz képes felgyorsulni 60 mérföld/órára, ami 6 másodpercet jelent. Ha ez számunkra túl lassú, akkor a "felfrissített" Audi S3-at kell válasszuk, hiszen ennél a modellnél ez a szám mindössze 4,4 másodperc. A nagy teljesítményű változat plusz 22 LE-vel lett felruházva, így a teljesítménye eléri a 328 lóerőt is és 400 Nm nyomaték leadására képes.
2025-re az amerikai A3 szabványos 17 hüvelykes V-küllős kerekkel rendelkezik majd, de lehetőségünk van 18 hüvelykes, öt duplaküllős könnyűfém ötvözetű felniket is választani. Négy új karosszériaszín érhető el az A3-asokhoz: az 'Arkona White', az 'Arrow Grey', a 'Progressive Red' és a 'Distinct Green'.
A belső térben 10,25 hüvelykes digitális műszerfal, 10,1 hüvelykes érintőképernyő és az alapfelszereltségbe bekerülő ambient világítás található. Az alapmodellben még két-két USB-C csatlakozó is található - elől és hátul - valamint egy háromküllős, bőr borítással ellátott kormánykerék is. Az S3-ban a kétzónás automata klímaberendezés, a kontúrvilágítás, a rozsdamentes acél pedálok, a fekete tetőburkolat és a megvilágított küszöbök is alapból helyet kaptak a modellben. Ami pedig még fontosabb, hogy az utóbbi autó még az RS3 hátsó nyomatékelosztóját is megkapja.
Az árakat tekintve a 2025-ös A3 Quattro 39.495 dollárról indul - kb. 14 millió forintról - így 600 dollárral drágább, mint a tavalyi összkerékhajtású modell. Az S3 pedig most 49.995 dollárról - kb 17,8 millió forintról - indul, ami 1500 dolláros növekedést jelent.
Az amerikai RS3-ról egyelőre nincs hír, de az öthengeres modell már múlt hónapban debütált Európában. Az viszont borítékolható, hogy drágább lesz, mint a 63.395 dollártól - 22,5 millió forinttól - kapható kifutó modell.