piac
A személyautó márkák versenyében is fölényesen vezet a Toyota (2871 személyautó, 26,48 százalékos növekedés 2022-hez képest), a japán márka piaci részesedése 15,9 százalék, mögötte a Volkswagen második (1500 személyautó, 26,16 százalékos gyarapodás), harmadik a Suzuki (1343 személyautó, 45,78 százalékos visszaesés), negyedik a Ford (1336 személyautó, 24,52 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (1298 autó, 2,55 százalék csökkenés), hatodik a Dacia (1123 autó, 46,23 százalék növekedés). Már a top 20-ban van a Tesla 202 (4950 százalékos elrugaszkodás), az MG pedig 187 eladott autóval. Jól kezdte az évet a magyar piacon a BMW (922 autó, 41,63 százalékos növekedés), jól megy a Hyundainak (721 autó, 30, 38 százalék növekedés), az Audinak (593 autó, 33,86 százalékos megugrás), a Fiatnak (565 autó, 73,31 százalékos plusz), összeszedte magát a Renault (450 személyautó, 50 százalékos kiugrás), jól teljesített a Porsche (109 autó, 45,33 százalékos növekedés), a Cupra (53 autó, 60,61 százalék többlet), a Land Rover (43 autó, 377,78 százalékos emelkedés), a Jaguar (14 autó, 133,33 százalék növekedés), az Aston Martin (4 autó, 33,33 százalék plusz), a Maserati (3 autó, 50 százalék), a Lotus (3 autó, 200 százalék plusz).
Rosszul kezdte a Nissan (129 autó, -36,76 százalék), a Citroen (120 autó, -50 százalék), a Honda (96 autó, -32,87 százalék) és a Ferrari sem remekelt (4 autó, -33,33 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2023 első két hónapjában B kategóriás SUV-ok voltak a legnépszerűbbek (20,44 százalék részesedéssel, bestseller modell a Dacia Duster 648 autóval), az alsó-középkategória a második helyet foglalja el (20,11 százalék részesedéssel) (bestseller az Év Magyar Autója 2023 díjas Suzuki S-Cross 733 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (19,11 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota C-HR modell (435 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (310 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (173 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (570 autó), a minik között a Fiat 500 (430 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/M5 (76 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a BMW 8 (11 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach (38 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (54 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Volvo XC60 (176 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (105 autó), az F kategóriában pedig az Audi Q7/SQ7 (54 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Fiat Ducato (285 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (133 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyertToyota Hilux (330 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (509 jármű).
Januárban és februárban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Maserati MC20, egy Maserati Grecale, egy Rolls-Royce Cullinan, egy Ferrari 812 GTS, egy Bentley Continental, egy Tesla Model X, egy Bentley Bentayga, egy Audi R8, két Bentley Flying Spur, két Audi RS3, két Tesla Model S, három Lexus LC500, három Mercedes-Benz SL AMG, három Ferrari F171, három Lotus Emira, három Mercedes AMG GT, négy Audi e-tron GT, négy Aston Martin DBX, öt Porsche Panamera, öt Mercedes-Benz S-osztály Maybach, öt BMW M2, öt Mercedes-Benz GLS Maybach, öt BMW X5 M, öt Audi SQ8/RSQ8, hat BMW X7 M, hat BMW M5, hét BMW X6 M, hét Porsche Taycan, nyolc BMW i7, tíz Porsche 911, 14 Mercedes-Benz EQS, húsz Mercedes-Benz G-osztály AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (95 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 911-et, 8,1 százalékos növekedés). Nőtt a buszértékesítés, 74 ilyen járművet – ebből csak három hazai gyártmány - vettek januárban Magyarországon (146,7 százalékos gyarapodás).
Top 50 új autó Magyarországon 2023-ban (személyautó és kishaszonjármű, I-II. hónap)
(forrás: Datahouse)