közlekedés-biztonság
Az új projektek résztvevői: a Massachusetts-i Egyetem, a Philadelphiai Gyermekkórház, a Michigani Egyetem Közlekedéskutató Intézete, a Massachusetts-i Technológiai Intézet, az Iowai Egyetem, a Virginia Tech és az Indianapolisi Purdue Egyetem szakértői.
A projektekből származó adatokat nyilvánosságra fogják hozni, hogy az eredmények a lehető legnagyobb mértékben járuljanak hozzá a gépjármű-biztonság fejlesztéséhez az egész iparágban. A kilenc projekt a következő:
Projekt cím |
Témakör |
Intézet |
A járművezetők önértékelése és ismeretei alapján testreszabott képzés |
Hogyan tudjuk elősegíteni a biztonságtechnika megfelelő alkalmazását, ha már meglévő tévhitekkel szembesülünk? A kutatók megfigyelés és szimulátoros kutatás kombinációjával vizsgálják, milyen típusú oktatást kapjanak azok, akik téves információval rendelkeznek a biztonságot szolgáló technológiákról. |
Massachusetts-i Egyetem – Amherst |
Kockázat-előrejelző tréning a kezdő sofőrök vezetésének javítására |
Segíthet-e egy interaktív eszköz a kezdő járművezetőknek abban, hogy jobban felismerjék a veszélyeket a gyakori vezetési helyszíneken? A kutatók a célpontok azonosítását javító szoftvert, valamint annak a vezetési teljesítményre, a jövőbeli balesetekre és a közlekedési szabálysértésekre gyakorolt hatását vizsgálják. |
Massachusetts-i Egyetem – Amherst |
A gondviselők hozzáállása a gyermekkori hőgutával kapcsolatos kockázatokhoz és megoldásokhoz |
Mi a motivációs háttere a hőgutát megelőző lépéseknek? A kutatók tudományos felmérések és célzott csoportos interjúk segítségével elemzik az észlelt kockázati tényezőkkel és a kockázatcsökkentő stratégiák elfogadásával kapcsolatos társadalmi viselkedési formákat. |
Philadelphiai Gyermekkórház |
Valós és szimulált esetek könyvtára az autonóm járművek és a sérülékeny úthasználók közötti balesetek és kölcsönhatások valós és szimulált eseteit illetően |
Hogyan lehet összehangolni az automatizált vezetés fejlesztői és az érdekelt felek közötti közös tapasztalatokat az autonóm járművek biztonságával kapcsolatban? A kutatók több vezetési adatbázist fognak tanulmányozni, hogy a biztonságértékelésben felhasználható összetett, egyedi járművezetői interakciós forgatókönyveket azonosítsák. |
Michigani Egyetem Közlekedéskutató Intézete |
Vezetéssel össze nem függő változó karakterisztikájú tevékenységek |
Milyen, a vezetéshez nem kapcsolódó tevékenységeket végeznek a járművezetők, amikor az L2 automatizáltsági szintnek megfelelő funkciókat alkalmaznak útközben? |
Massachusetts-i Technológiai Intézet |
Gyors reakció a fogyasztók oktatási igényeire, illetve az over-the-air frissítésekre |
Hogyan kell tájékoztatni a felhasználókat a fedélzeti frissítés eredményeként bekövetkező változásokról? A kutatók azt vizsgálják, hogy a rendszerek működésbeli változásai hogyan hatnak a vezetési teljesítményre és viselkedésre, majd különböző oktatási módszereket javasolnak az új működés megértéséhez. |
Iowai Egyetem |
A járművezetők kikerülő manőverei a kereszteződésekben bekövetkezett balesetekben |
Hogyan segíthet a vezetéstámogató rendszer a járművezetőknek abban, hogy természetes módon kerüljék el a kereszteződésekben bekövetkező baleseteket? A kutatók számos, a kereszteződésekre jellemző vezetési adathalmazt elemeznek különböző vezetési forgatókönyvekkel, hogy megfelelő modelleket fejlesszenek ki és integráljanak. |
Virginia Tech |
A veszélyeztetett úthasználók viselkedésének előrejelzése (kerékpárosok és e-rolleresek) |
Hogyan javítható a kerékpárosok és a közlekedés egyéb résztvevői közötti interakció a biztonság növelése érdekében? A kutatók több amerikai városban gyűjtik a közlekedési adatokat, hogy interakciós modelleket hozzanak létre a járművek, a kerékpárosok és az e-rolleresek között a stresszmentes vezetéstámogató rendszerek kifejlesztése érdekében. |
Indianapolisi Purdue Egyetem |
Egyenlőség az ütközésvédelemben: emberek közti különbségek figyelembevétele a sérülések értékelésénél |
Milyen paraméterek befolyásolják az emberek közti sokféleség okozta sérülésbeli különbségeket, különösen a mellkasi sérülések tekintetében? A kutatók a THUMS emberi modell segítségével vizsgálják a férfiak és a nők eltérő testalkatát, valamint azt, hogy miként lehet javítani az ütközésvédelmüket. |
Michigani Egyetem Közlekedéskutató Intézete |
Minden projektre rövid határidőt szabtak, hogy minél előbb ki tudják értékelni az eredményeket.
A CSRC további projektet meghirdetését is tervezi a jövőben, melyekhez partnereket keres. Abban bíznak, hogy új nézőpontokat és különböző kutatási módszereket kínálnának a veszélyeztetett és kiszolgáltatott népességcsoportok biztonsági problémáinak kezeléséhez.
A Toyota 2011-ben hozta létre a Collaborative Safety Research Center-t (CSRC), hogy az egyetemekkel, kórházakkal és más intézményekkel kötött nyílt együttműködése révén előmozdítsa a közlekedésbiztonságot az iparág és a társadalom számára. A CSRC az első 10 év során 85 millió dollárt kapott az alapvető biztonsági kutatásokra, többek között a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) hatékonyságával kapcsolatos eszközök és tesztelési eljárások fejlesztésére.