Toyota C-HR

Még erősebb hibridet kap a Toyota C-HR

2019.10.20.

Ha lehet, még sportosabb vonásokat kapott a Toyota C-HR, noha eddig sem volt miért szégyenkeznie. Sokkal fontosabb változás azonban, hogy egy újabb, erősebb hibrid hajtáslánc is csatlakozik az európai kínálathoz, illetve küldi nyugdíjba a turbós benzinest.

Folytatva a Corollával megkezdett sort, mostantól a C-HR is kétféle hibrid hajtáslánccal lesz elérhető az európai piac számára. A Priusból is ismert 1,8 literes, 120 lovas hibrid hajtáshoz tehát csatlakozik egy 181 lóerős, 2,0 literes hibrid is, ami – csak úgy, mint a Corolla esetében – a Hybrid Dynamic Force nevet kapja. Utóbbit szánja ugyanis a Toyota a sportos hibrid hajtásláncnak, amihez új futómű és pontosabb kormányzás is jár. Azonban ennyiben nem merül ki a dolog, a japán gyár állítása szerint halkabb és környezetbarátabb is lesz az új C-HR mostantól, amit finoman módosított új külsővel is igyekeztek kiemelni.

Így születhettek elképesztően kedvező CO2 adatok is, még WLTP ciklus szerint mérve is: míg az alaphibrid 109 g/km-rel teljesített a mérések során, addig az erősebb hajtáslánc is megelégedett 118 g/km-rel. Egyébként az új hibrid bemutatása, az 1,2 literes turbós verzió elköszönését is jelenti. Persze nincs ebben semmi meglepő, főleg, hogy az európai C-HR eladások 80%-át a hibrid tette ki eddig is. Odabent az frissített infotainment rendszer számít a legnagyobb újdonságnak, ami már Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, illetve mostantól felhőből tölti le a legfrisebb forgalmi adatokat a navigáció számára.



 

 

Az oldal fő támogatója