Hibrid hajtás
Az alternatív hajtásláncokról már bebizonyosodott, hogy ezek képviselik a jövőt – méghozzá itt és most. A Toyota és a Lexus három új hybriddel (a Toyota C-HR Hybriddel, az új generációs Prius Plug-In Hybriddel és a Lexus LC 500h kupéval) bővíti európai portfólióját, ám a Toyota már a jelenleg forgalmazott hybridek révén is hatalmasat lépett előre az európai piacon, 45 százalékkal növelve értékesítési eredményét 2015-höz képest, holott már az is rekordévnek számított. A három új modell a hamarosan megnyíló Párizsi Autószalonon is látható lesz.
“Úgy véljük, hogy idén közel 300.000 darab hybridet fogunk eladni.” – avat be Karl Schlicht, a Toyota európai ügyvezető alelnöke. “Ez új rekordot jelent, és a villamosítási verseny élére pozícionálja a Toyotát és a Lexust.”
A vállalat azt tervezi, hogy ebben az évben több mint 900.000 járművet értékesít majd Európában, és e mennyiség harmada hybrid lesz.
“Mindez fényesen bizonyítja, hogy a vásárlók hybrideket akarnak – vagyis beérett annak a gyümölcse, hogy mindenkit megelőzve kezdtünk bele az újfajta hajtáslánc alkalmazásába.”
A Toyota arra törekszik, hogy 2020-ra az Európában eladott járművek 50 százaléka hybrid hajtású legyen, és hogy minden fontos piaci szegmensben kínáljon olyan modellt, amelynek hybrid változata is kapható.
Toyota hybridek
A C-szegmens legnépszerűbb Toyota-hybridje az Auris Hybrid volt (januártól augusztusig 57.882 darab), a B-szegmensben a Yaris Hybrid tarolt (55.611), a SUV-kategóriában pedig a nemrégiben bemutatott RAV4 Hybrid bizonyult sikeresnek (25.909). A Toyota európai hybrid-kínálatában 7 modell szerepel (Yaris, Auris/Auris Touring Sports, RAV4, Camry, Prius, Prius Plug-In, Prius Plus), év végén pedig megérkezik a portfólió nyolcadik tagja, a népszerű C-crossover szegmensben versenybe szálló Toyota C-HR.