Toyota Prius
A tipikus római csúcsforgalomban megtett több mint 2200 kilométer során gyűjtött adatok szerint a tesztelt Priusok az utazási idő 73,2 százalékában (és a megtett távolság 62,5 százalékán) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedtek. A vizsgált időszakba azt is beleszámították, amikor a jármű megállt a forgalomban (például egy piros lámpánál), és a motor automatikusan leállt.
A belvárosi szakaszokon a Prius az utazási idő 79,4 százalékában és a megtett távolság 76,3 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül tudott haladni. A jármű hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia 34,3 százalékát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte. Mindez azt jelenti, hogy a tesztautó hajtó villamosság több mint egyharmada egyszerűen a fékezés és a lassítás során keletkezett.
A Toyota Motor Italy megbízásából készített tanulmányon egy 20 fős csapat dolgozott, amely felerészt férfiakból, felerészt pedig nőkből állt, méghozzá két (35 év alatti és fölötti) korcsoportból összeválogatva. A csapat egyik fele már vezetett hybrid autót, a többieknek viszont ez volt az első ilyen tapasztalatuk. Mindegyik résztvevő ugyanazt a 37 kilométeres útszakaszt járta be Rómán keresztül és vissza, méghozzá három különböző napszakban – reggel, délután és este – egy 17 colos kerekekkel szerelt, alapkivitelű Prius Style modellel. Az autósok minden utazáshoz Eco üzemmódba kapcsoltak, leállították a klímaberendezést, és mindvégig betartották a sebességkorlátozásokat.