Audi

Gyártásba kerül az Audi A9 e-tron

2016.09.09.

Az Audi elektromos hajtású luxusszedánjának három villanymotorja lesz, és 500 kilométert tehet majd meg egy töltéssel.

A brit Autocar információi szerint Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója zöld utat adott egy új luxuslimuzinnak, amely a Tesla Model S vetélytársaként lép majd piacra 2020 körül. Várhatóan A9 e-tron néven kerül gyártásba az összkerékhajtású, önvezetésre is képes modell, vélhetően 500 lóerő körüli teljesítménnyel.

A limuzin az elektromos hajtásláncát és alumínium padlólemezét a Q6 e-tron szabadidő-autótól örökli majd meg, ami már 2018-ban gyártásba kerül. Az A9 hatótávolsága állítólag elérheti az 500 kilométert is, így teljes értékű autóként is lehet majd használni. A három villanymotorja közül az egyik az első tengelyt, a másik kettő egy-egy hátsó kereket hajt majd, akárcsak a Q6-osban. Az Audi szinkron helyett aszinkron motorokat használ majd, amelyek kevesebb energiát fogyasztanak, de ugyanolyan erősek, mint a Tesla szinkron motorjai.

„2020-ra három tisztán elektromos típusunk lesz gyártásban” – nyilatkozta Stadler. „Elsőként az e-tron quattro tanulmány szériaváltozatát vezetjük be a piacra, amelynek a hatótávolsága eléri az 500 kilométert. 2025-re azonban már a kínálatunk negyedét adják majd a tisztán villamos hajtású modellek” – tette hozzá.

Korábban az a hír járta, hogy az Audi az A9 nevet egy nagyméretű, négyajtós kupé számára tartja fönn, amelyet hagyományos benzines és dízelmotorokkal szereltek volna. Ezt azonban a dízelügy miatt feladta a cég, és inkább egy egyedi megjelenésű, rendkívül erős villanyautót készít ezen a néven.

A Q6 e-tron quattro 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége pedig több mint 210 km/h. A könnyebb és áramvonalasabb A9 értékei várhatóan jobbak lesznek ennél. A Q6-ost egy 95 kilowattórás, folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátor látja el árammal, amelyet a padló alatt helyeztek el. Az akkumulátort nem csak kábellel, hanem kábel nélkül, indukciós módon is lehet majd tölteni 11 kilowattal.

 

Az oldal fő támogatója