LeMans
Egyelőre csak annyi biztos, hogy a BMW fontolgatja a visszatérést Le Mans-ba, de hogy milyen kategóriába és milyen autóval, az még bizonytalan. Elképzelhető, hogy egy hidrogénhajtású autót építenének 2018-ra, amivel kitaposnák az utat a szériagyártású üzemanyagcellás autók 2020-as bevezetése előtt.
Az elektromos i almárka bevezetése előtt a BMW rengeteget költött a hidrogénen hajtások kifejlesztésére és marketingjére, több üzemanyagcellás tanulmányautó is elkészült. Egy esetleges Le Mans-i siker segíthetne abban, hogy az új technológia elfogadottabbá és ismertebbé váljon az autóvásárlók körében.
A BMW jelenleg több közös projektet is futtat a Toyotával, azzal az autógyártóval, amelyiknek talán a legnagyobb tapasztalata van az üzemanyagcellás hajtásláncok terén. A japán gyártó most vezeti be a piacra a Mirait, amely az első, Európában is kapható, viszonylag nagy sorozatban készülő üzemanyagcellás szériaautó.
A Le Mans-i szervezők tradicionálisan nyitottak az új technológiák felé, de egy topkategóriás fellépés esetén a BMW-nek olyan nagy múltú versenycsapatok ellen kellene kiállnia, mint az Audi és a Porsche, és a partnere, a Toyota. Az Autosportnak adott interjújában Jens Marquard, a BMW sportigazgatója a következőképp nyilatkozott: „az LMP1 jelenleg a hibridekről szól, ebben nem lehetünk egyhamar az elsők. A beszálláskor még csak a második helyre sem lenne esélyünk, a leglassabb ötödikek lennénk az Audi, a Porsche, a Toyota és a Nissan mögött.”