járműgyártás
A haladást sok új és fejlett technológiával rendelkező Audi modell segíti. Az új Audi Q7-es mellett 2015 második felében például az új Audi A4-es is a szalonokba kerül. Az Audi márka vevőkörének szélesítése érdekében a vállalat a következő évek során szisztematikusan bővíteni kívánja modellkínálatát. 2020-ig 60 tagúra növekedik a kínálat, köztük a Q család újabb három tagja. A tervek szerint az Audi Q1, az Audi Q8 és a felső-közép kategóriában egy elektromos meghajtású sportos SUV adják majd az Audi csoport növekedésének szilárd alapját.
A 2019-ig tartó rekordnagyságú, 24 milliárd eurós beruházási programmal a vállalat létrehozza azokat az alapokat, amelyek további modellek és innovatív technológiák kifejlesztését, valamint nemzetközi gyártóhálózatának bővítését teszik majd lehetővé. A luxusautógyártó ezzel egyidejűleg munkahelyeket is teremt. Világszerte megközelítőleg hatezer új alkalmazott kerül majd a céghez a 2015-ös év folyamán, közülük négyezer Ingolstadtban és Neckarsulmban.
A cég történetének legjobb első negyedévét teljesítette az Audi
Az AUDI AG Neckarsulmban tartott 126. éves rendes közgyűlésén a vezetőség tájékoztatást adott a 2014-es pénzügyi év eredményeiről és ismertette a részvényesekkel a vállalat jelenlegi fejlődési tendenciáit. Az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler így összegezte a 2015-ös év céljait: „Ebben az évben is növekedni szeretnénk, méghozzá gyorsabban, mint a piac egésze, és minden régióban. Márkánk új rekord elérésére tör.”
A cég történetének legjobb első negyedéve után az Audinak áprilisban is sikerült az eladott darabszámokat emelni. Az előző év azonos hónapjához képest a kereslet a világ összes táján megnövekedett. Különösen az amerikai kontinensen érzékelhető a fejlődés az Audi számára. A január és április között az egész világon eladott gépkocsik száma 5,2 százalékkal, több mint 591 000 darabra nőtt (2014 azonos időszakában ez a szám 561 000 volt).
Az Audi legfontosabb pénzügyi mutatói 2015. első negyedévében is kiválóak lettek: a januártól március végéig tartó időszakban az ingolstadti autóipari óriás 14 651 millió eurós bevételt (2014. első negyedév: 12 951 millió euró) és 1422 millió üzemi nyereséget (2014 első negyedév: 1314 millió euró) produkált. Az értékesítések által elért üzemi eredmény mértéke 9,7 százalék volt (2014 első negyedévében 10,1 százalék).
Az Audi márka modelljei iránti kereslet várhatóan világszerte élénk marad. Az ingolstadti székhelyű prémium kategóriás gyártó március vége óta értékesíti az Audi TT Roadster típust. Ma már az új RS 3 Sportback és az új Audi R8 is a márkakereskedésekbe került és e két típus további lendületet ad majd az Audi számára. Ez év második felében a vállalat bemutatja az új Audi A4-est is – annak a típusnak a következő nemzedékét, amiből eddig a legtöbbet értékesítette.
Az Audi azonban nem csak az új modellek miatt vonzó. A vásárlók a legújabb ingolstadti technológiákra is igen kedvezően reagáltak. A vállalat bebizonyította például, hogy tökéletesen megoldotta a pilóta nélküli autóvezetés komplex technológiáját. 2014. októberében egy vezető nélküli Audi RS 7-es prototípus futotta a köröket a hockenheimi Grand Prix versenypályán – pilóta nélkül és helyenként 240 km/h sebességgel. Január elején pedig a négykarikás márka újabb világrekordot állított fel. Egy pilóta nélküli üzemmódra állított Audiban újságírók tettek meg – forgalomban - megközelítőleg 900 kilométeres utat.