Mercedes-Benz

Lehet két kerékkel kevesebb

2015.02.21.

A Mercedes bemutatta a hatkerekű G-osztályból készített 4x4-es, plató nélküli változatot.

A Mercedes G 500 4x42 a sima G-osztály extrémebb, még jobb terepjáró-képességű változata, kifejlesztésénél a 2012-ben bemutatott G 63 AMG 6x6 volt a kiindulási alap. Egyelőre még tanulmányautónak nevezik, de nincs kétség afelől, hogy a hamarosan érkező szériaváltozat alig fog különbözni ettől.

A normál G-osztályoktól elsősorban a hatalmas, 22 colos kerekek és a több mint kétszer nagyobb, 450 mm-es hasmagasság alapján lehet könnyen megkülönböztetni, de 300 mm-rel kiszélesítették a nyomtávokat, eltérőek a lökhárítók, a fellépő küszöbök, és a szénszálas anyagból készített kerékjárati szélesítések is. Elődjéhez, a hatkerekű pickup változathoz hasonlóan oldalt vezették ki a kipufogókat, alulra rozsdamenetes acélból készült védőlemezeket, a tetőre pedig egy LED-es lámpasort szereltek fel.

A vérbeli terepjáró meghajtásáról az AMG GT-ből ismert 4,0 literes, dupla turbós V8-as gondoskodik, az erőforrás legnagyobb teljesítménye 422 lóerő, legnagyobb nyomatéka 610 Nm. A  közel 3 tonnás autó 6,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége a jelentős légellenállás ellenére is 220 km/h.

A nagyobb hasmagasságot úgy tudták elérni, hogy a kereket portáltengelyekre szerelték, hasonlóan az Unimog modellekhez. Minden keréknél két rugó-lengéscsillapító egység teljesít szolgálatot, ezek közül az egyik elektronikusan változtatható keménységű, a kényelmes és a sportos állás közötti váltás csak 15 ezredmásodpercet vesz igénybe. A G 500 4x42-nál jelenleg talán egyetlen autó sem rendelkezik jobb terepjáró-képességekkel: az állandó összkerékhajtás három, menet közben is zárható mechanikus differenciálművel rendelkezik, van felező, a kocsi 1 méter mély folyókon is át tud kelni, a terepszöge elöl 52, hátul 54 fokos.

 

Az oldal fő támogatója