Nissan csoport
Hatalmas, szűnni nem akaró kultusz lengi körbe a 90-es évekbeli, 2000-es évek eleji japán belpiacos autókat. Sokan a Halálos Iramban filmeknek tulajdonítják, hogy ugrásszerűen növekedett a kereslet a JDM sportautók iránt, amiket épp az első hollywoodi filmek időszakától lehetett legálisan importálni az Egyesült Államokba. Nem a Skyline-ok és Suprák értéke lőtt magasba, de a Nissan Silviáké is. Gondoljunk csak a még szögletes S12-r2, vagy a már modern kort idéző S15-re, mindegyik remek verseny- vagy driftautó alap és hobbiautónak sem utolsók a híres SR20 motorokkal. Most azonban egy gyönyörű, 1965-ös Nissan Silvia emlékeztet minket rá, hogy a japán sportkupé története ennél sokkal tovább nyúlik vissza.
Az első Nissan Silviát 1964-ben leplezték le, a kor szellemében még X-alakú létra alvázzal, amit az eredeti Fairlady (még nem a Z-sorozat) alól örökölt. Ez volt tulajdonképpen a japánok Lancia Fulviája, aminek a dizájnjáért maga Albrecht Graf von Görtz felelt, akihez például a csodálatos BMW 507 vagy a talán még csodálatosabb Toyota 2000GT is követhető. Bár mai szemmel már az első Silvia is egy krómozott szobornak hat, igazából a felsorolt két autónál egy sokkal morcosoabb, letisztultabb vonalat vitt. Hosszú motorterében egy dupla karburátoros, 1,6-literes, négyhengeres benzinmotor dolgozott 90 lóerővel, míg az autó mindössze 1 tonna volt.
Mivel az első Silviákat nagyrészt szabadkézzel rakták össze, ezért nincs belőlük két egyforma, ráadásul mindössze 554 darabot gyártottak az aktív három éve alatt. Ezeknek mindössze a 10 százaléka került ki Japánból, elsősorban Ausztráliába. A most árverésre bocsájtott darabot 2005-ben importálták be az Egyesült Államokba és a Bring a Trailer árulja éppen. Drift autónak nem éppen megfelelő, de arra igen, hogy emlékeztessen mindannyiunkat a japán autógyártás aranykorszakának hajnalára. És persze arra is, hogy mit jelentett régen: kupé sportautó. Kicsi, könnyű, de gyors és pontos vezethetőség. Borzasztóan kellene!
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!