Volvo
A 90-es évek második felében a Volvo volt ez első európai prémiumgyártó, aki elkezdett terepjárós kiegészítőkkel ellátott kombikat gyártani, aztán sokat követték a példát. A svédek most bemutatott kisebbik terepkombiját azért nem XC60-nek hívják, mert ezt az elnevezést az autógyártó már felhasználta a magas építésű szabadidő-autójához. Így az a fura eset állt elő, hogy a kisebbik terepkombit V60 Cross Country-nak, a nagyobbat pedig XC70-esnek hívják, holott azonos koncepció szerint készített autókról van szó.
A V60 Cross Country a többihez hasonlóan megemelt futóművet kap, a hasmagasságot 65 mm-re növelték meg, hogy könnyű terepen is elboldoguljon az autó. A 18 vagy 19 colos felnikre magas oldalfalú gumikat húznak, hogy a padkák és az éles kövek se tegyenek kárt bennük, és, hogy javuljon a kocsi rugózási komfortja. Természetesen a karosszérián megjelentek az XC70-ről ismert fényezetlen műanyag elemek, amelyek a karcolásoktól védenek, és némi terepjárós ízt is adnak a családi kombi megjelenésének. Elöl és hátul is polírozott alumínium lemezek védik a V60 Cross Country alját az esetleges sérülésektől.
Először Észak-Amerikába szállítanak majd a kocsiból, ahol vélhetően a 2,5 literes, 250 lóerős öthengeres turbómotor lesz a legnépszerűbb erőforrás. Ehhez a változathoz széria az összkerékhajtás és az automataváltó is. Európába 2015 elején érkezik az autó, az új kétliteres Drive-E motorcsalád benzines és dízel tagjaival, és alapáron kézi váltóval. Az olcsóbb változatokban csak az első kerekek lesznek hajtottak, a régebbi, öthengeres D4 dízelhez azonban szintén jár majd az összkerékhajtás.