Renault visszatérés
Luca de Meo, a Renault jelenlegi vezérigazgatója egy prezentáció során közölte, hogy a Telsa árcsökkentései rövid távon kihívást jelentenek, de hosszútávon a francia gyár nem szeretne beszállni az árharcba. „Nem akarjuk elkövetni a hibát, amit régen. Eladni akarjuk az autóinkat és nem odaadni.” – tette hozzá Meo, utalva arra, hogy korábban bevett szokás volt profit margin nélkül értékesíteni a kevésbé teljesítő modellcsaládokat Európában. Jelenleg ugyanannyiba kerül Franciaországban egy Tesla Model 3, mint egy Renault Mégane Electric, mégsem engedhet a Renault a nyomásnak.
Ugyanis éppen „szoftvervezérelt jármű architektúrájukon” dolgoznak, amit Ampere-nek neveztek el, és ami a jövőbeli villanyautóik központi eleme lesz. Ehhez két techóriást is megszereztek: együtt dolgoznak a Google-lel és a Qualcomm-mal is, hogy létrehozzanak egy kevésbé komplex, távolról frissíthető, modern szoftveres hátteret. A jelenlegi 100 processzor helyett csak hozzávetőlegesen 20-at használnának, a felhőből való frissítés pedig hozzájárul az autók maradványértékének stabilizálásához. A villanyautók drasztikus értékcsökkenése jelenleg is hatalmas probléma a piacon. A Renault 2026-ra szeretné szoftveresen utólérni a Teslát, noha addig még bármi megtörténhet az autóipar mostani változó világában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!