Volvo XC90
A régóta várt új Volvo XC90 motorkínálata a svédek új Drive-E motorcsaládjának a tagjai lesznek. Minden motor feltöltött, kétliteres és négyhengeres. A csúcsot a T8 jelölésű, de csak kétliteres, benzines turbós-kompresszoros motor jelenti majd, amelynek egy 80 lóerős villanymotor is besegít a hátsó tengely hajtásával.
A kettős feltöltés szekvenciálisan működik a benzinmotorban: alacsony fordulatszámnál a kompresszor, közepes és magas fordulatszámnál a turbó préseli a levegőt a hengerekbe. A hibrid rendszer összteljesítménye 400 lóerő, össznyomatéka 640 Nm. Kizárólag elektromos hajtással 40 kilométert tud megtenni az autó, ami a legtöbb tulajdonosnak elég lesz a napi munkába járáshoz. A 2,6 literes átlagfogyasztást természetesen úgy számolták ki, hogy beleszámították a 40 kilométert is, amikor nem volt üzemanyag-fogyasztás. A Volvo szerint a nagy akkumulátorok nem fognak elvenni helyet az utastérből, mert az új, moduláris SPA padlólemezt eleve úgy tervezték, hogy felkészítették a hibrid rendszer fogadására.
Vélhetően jóval többen fogják vásárolni az olcsóbb benzines és dízelmotorokat. A D4 elnevezésű dízel 190 lóerőt és 5 literes fogyasztást kínál, az erősebb, D5 elnevezésű változat már 225 lóerős, legnagyobb nyomatéka 470 Nm, átlagfogyasztása 6 liter. Benzinmotorból is kettő lesz: a T5 254 lóerős, a T6 pedig 320, a nyomatékuk 350, illetve 400 Nm.
Az új XC90 elődjénél 10 centiméterrel hosszabb lesz, amit a második és a harmadik üléssornál lévő lábtér növelésére fognak használni. A közönség először az októberi Párizsi Autószalonon láthatja majd a szabadidő-autó második nemzedékét.