Volvo XC90

Hibridként is jön a Volvo XC90

2014.07.08.

Az ősszel érkező új Volvo XC90 értékesítése két dízelmotorral, két benzinmotorral, és egy benzines hibrid hajtással kezdődik majd el. Utóbbi 2,6 literes fogyasztást, 400 lóerőt és akár hét ülést kínál.

A régóta várt új Volvo XC90 motorkínálata a svédek új Drive-E motorcsaládjának a tagjai lesznek. Minden motor feltöltött, kétliteres és négyhengeres. A csúcsot a T8 jelölésű, de csak kétliteres, benzines turbós-kompresszoros motor jelenti majd, amelynek egy 80 lóerős villanymotor is besegít a hátsó tengely hajtásával.

A kettős feltöltés szekvenciálisan működik a benzinmotorban: alacsony fordulatszámnál a kompresszor, közepes és magas fordulatszámnál a turbó préseli a levegőt a hengerekbe. A hibrid rendszer összteljesítménye 400 lóerő, össznyomatéka 640 Nm. Kizárólag elektromos hajtással 40 kilométert tud megtenni az autó, ami a legtöbb tulajdonosnak elég lesz a napi munkába járáshoz. A 2,6 literes átlagfogyasztást természetesen úgy számolták ki, hogy beleszámították a 40 kilométert is, amikor nem volt üzemanyag-fogyasztás. A Volvo szerint a nagy akkumulátorok nem fognak elvenni helyet az utastérből, mert az új, moduláris SPA padlólemezt eleve úgy tervezték, hogy felkészítették a hibrid rendszer fogadására.

Vélhetően jóval többen fogják vásárolni az olcsóbb benzines és dízelmotorokat. A D4 elnevezésű dízel 190 lóerőt és 5 literes fogyasztást kínál, az erősebb, D5 elnevezésű változat már 225 lóerős, legnagyobb nyomatéka 470 Nm, átlagfogyasztása 6 liter. Benzinmotorból is kettő lesz: a T5 254 lóerős, a T6 pedig 320, a nyomatékuk 350, illetve 400 Nm.

Az új XC90 elődjénél 10 centiméterrel hosszabb lesz, amit a második és a harmadik üléssornál lévő lábtér növelésére fognak használni. A közönség először az októberi Párizsi Autószalonon láthatja majd a szabadidő-autó második nemzedékét.

 

Az oldal fő támogatója