Renault Zoe
Nem újdonság, hogy az egyre szigorodó CO2-kibocsátási kvóták felzabálják az izgalmas sportkocsikat, a darálás pedig értelemszerűen először a hot hatch kategóriát éri el. Sajnos nincs ez másképp a Renault és a Renault Sport háza táján sem, ahol minden jel arra mutat, hogy kénytelenek lesznek megszabadulni jelenlegi palettájuk legkisebb méregzsákjától, a Clio RS-től. Azonban nem szeretnének teljesen sportautó nélkül maradni, ezért kerestek egy alternatív megoldást. Ez lehet az első villanyautójuk RS változata.
A felfújt Zoe ötlete nem új, 2017-ben már bemutattak egy 454 lóerős változatot belőle, meglehetősen erős szélesítésekkel, és az akkori Formula E futamokon portyáztatták. Minden jel arra mutat, hogy a visszajelzések pozitívak voltak, ha újra előkapták ezt az ötletet. Ezzel egyébként a Renault lenne az első autógyártó, aki meglépi a villanyosítást a hot hatch szegmensben, ezzel esetleg a versenytársakat is táncra invitálva. Talán egyszer a Ford és a Volkswagen is boldogan mutatja be sportosított elektromos autóját a Fiesta ST és a Polo GTI helyett. Akárhogyis, egy 3,2 másodperc alatt 100-ra ugró villanyautó sem lehet kisebb élmény, ha olyan a technika alatta.