Porsche Macan
A Porsche a változó ügyféligényekre és az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásokra hivatkozva fejezi be a dízelmotoros autók gyártását. A Porsche szóvivője kulturális váltásnak nevezte azt, ami a vevők körében tapasztalható, ugyanis az utóbbi pár évben jelentősen megnőtt a kereslet a benzines és a benzines hibrid modellek iránt a dízelek kárára. A márka globális eladásaiból csak 15 százalékot tettek ki a dízel modellek, ezek javát Európában adták el.
A német gyártó befejezte a Macan S Diesel és a Panamera 4S Diesel gyártását is, a tavaly bemutatott új Cayenne-ből eleve nem is készült gázolajos verzió, pedig 16 évvel ezelőtt pont a nagyobb szabadidő-autó volt az első Porsche, amiben megjelent a dízelmotor. Ezeket a motorjait a Porsche egyébként nem maga fejlesztette, azokat a Volkswagen-konszern polcairól emelte le.
A dízelgyártás befejezésében az is közrejátszhatott, hogy a Porsche már nem akarta átalakítani a hamarosan bevezetésre kerülő WLTP fogyasztásmérő szabvány szerint a dízel motorjait. A BMW is ezért fejezi be hamarosan az M3-as modell gyártását.
A dízel-technológia helyett a Porsche inkább a villamosításban bízik: már most is sok hibrid modellt tart a kínálatban, de jövőre már az új 911-esből is lesz ilyen verzió, és szintén 2019-ben érkezik a Mission E nevű elektromos sportlimuzin is.