Porsche Hungária Kereskedelmi Kft.
Kép és szöveg: Horváth Miklós
Eppel János, a Porsche Hungária Kft. ügyvezető igazgatója december 12-én tartott tájékoztatóján elmondta, hogy a 2017-es esztendőt a magyarországi újautó eladások mérföldkövének tekinthetjük, ugyanis idén megtörtént a régóta várt áttörés, a teljes piac volumene átlépte 100 ezres küszöböt, sőt! Az év végéig 112 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolnak a szakemberek, kishaszonjárművek esetében viszont egy stagnáló, 23500 darabos összeladással zárul az idei mérleg.
A közel 35 ezres értékesítési darabszámmal a Porsche Hungária által forgalmazott márkák összpiaci részesedése meghaladja a 30 százalékot. A képen Eppel János, (b) a Porsche Hungária Kft. ügyvezetője és dr. Vérten Sándor, kommunikációs igazgató köszönti a vendégeket
Az ügyvezető beszámolt arról is, hogy az elmúlt évek során körvonalazódott, piacot befolyásoló új trendek folyamatosan a cég üzletpolitikájának részévé váltak, a felkészülés és a fogadókészség maximálisan jelen van a Porsche Hungária Kft.-nél. „A régi üzleti modell mellett az új vásárlói szokások, a digitalizáció, a közösségi autóhasználat, valamint az alternatív hajtásrendszerek és az autonóm vezetés egytől-egyik kihívást és lehetőségeket jelentenek számunkra. Még nem tudjuk, hogy mikor és milyen mértékben változik meg általuk az életünk, de azt már látjuk, hogy a folyamat már javában zajlik. Ennek tükrében megkezdtük a felkészülést szervezeti eszközrendszerünk, mentalitás és hozzáállás tekintetében egyaránt”.
Az előző évet 31 ezer darabos volumennel zárta a konszern hazai importőre
Forgalomba helyezési darabszámok tekintetében a cégcsoport dobogójának legfelső fokán a Volkswagen áll, 13200 darab autó eladásával, második helyen a Skoda végzett, 12400 darabos volumennel, a konszern legdinamikusabban növekvő brandje viszont a Seat volt, a spanyol márka 3450 darabos értékesítéssel zárja a dobogósok sorát. Volkswagen kishaszongépjárműből 3050 darab, Audiból pedig 2870 darab talált gazdára a Porsche Hungária márkakereskedőinél idehaza. A felsorolt eladásokból tisztán elektromos hajtással 200 darab jármű rendelkezett az ügyvezető szerint.
A beszédes számadatok elemzéséből megtudtuk, hogy a magánvásárlók, valamint kis- és középvállalkozások egyre növekvő aránya kifejezettem örvendetes, azonban a hitelfelvételi lehetőségek javulásával ebben még további tartalékok vannak, Eppel János szerint.
Eppel János prognózisa szerint 2018-ban 120 ezer személyautó és 25 ezer kishaszongépjármű eladása várható
A konszern hazai képviseletének értékesítési gerincét a válság utáni években jellemzően a kormányzati és flottacégek beszerzései jelentették, a 2017-es év azonban a magánvásárlások terén is áttörést hozott, a nem céges vásárlások aránya elérte a 40 százalékot, melyre idestova 9 éve nem volt példa idehaza egyetlen márka eladásaiban sem. „Sok az előttünk álló feladat a következő évben, többek között törvényi változásokon és közérdekű kezdeményezéseken is dolgozunk, melyek elsődleges célja az autópiac és az autószektor fehérítése, mely mindenképpen hasznos a legális szereplőknek és az ügyfeleknek egyaránt. Új modellek piaci bevezetésében az Audi lesz erős 2018-ban, kis kategóriájú SUV-ok terén kívánja behozni lemaradását a négykarikás márka, valamint a portfólióban egyre gyakrabban jelennek meg az alternatív hajtásláncú autók” – zárta gondolatait a szakember megköszönve a sajtó munkatársainak és a cég partnereinek egész éves munkáját.