Erejét egy 5,1 literes BlueTec négyhengeres motor adja, a 228 lóerős, összkerékmeghajtásos jármű elektropneumatikus sebességváltót kapott nyolc előremeneti és hat hátrameneti fokozattal. A portáltengelyek az EX 435 ellenére is zavartalanul működnek, az Unimog számára nem létezik bevehetetlen terep.
Most térjünk át a zord külsőről a belsőre. A fal- és tetőpanelek belül vízálló furnérlemezből, kívül pedig hungarocellből és zománcozott alumíniumból állnak.
A Bimobil rendkívül ügyesen használja ki a rendelkezésre álló teret, a konyha, fürdő, átalakítható étkező mellett bőven jut hely a csomagoknak. Amikor nincs rá szükség, az 1,5 x 2 méteres ágy a plafonra csukódik, majd este az étkezőre nyílik le.
A jól felszerelt konyha és fürdőszoba mellett egy központi tároló is kialakításra került, számos szekrénnyel és plusz csomagtérrel kibővítve.
Az EX 435 egy 210 Ah-s kiegészítő akkumulátorral, három 12 V-os aljzattal, öt 220 V-os konnektorral, egy 300 literes friss víz tartállyal, 100 literes szennyvíz-tartállyal, Truma Combi dízel fűtéssel, 10 literes bojlerrel szerelték fel.Ára 279.590 euróról indul, de ez az ár még drágábbnak is tűnhet, ha belegondolunk abba, hogy a 435-ös csupán két személy szállítására és elszállásolására alkalmas.