Suzuki Swift
A Suzuki hivatalosan bemutatta a Swift ötödik generációját, amely január 4.-től már kapható is lesz Japánban, az európai értékesítés pár hónappal a márciusi Genfi Autószalonra tervezett világpremier után kezdődik.
A forma határozottan swiftes maradt a függőleges fényszóróknak és a feketére festett A-oszlopoknak köszönhetően, de sok újdonságot is felfedezhetünk a karosszérián az ívelt sárvédő-szélesítésektől kezdve a hatszögletű hűtőmaszkon és a kupésan lejtő tetőn át a rejtett hátsó kilincsekig. Az új kisautó 3840 mm hosszú, 1695 mm széles, 1500 mm széles, a tengelytávja pedig 2450 mm.
Ez a Swift generáció a merev és könnyű új Heartect platformra épül, ami nem egyezik azzal, ami a Baleno és az Ignis alapjait adja. A motorok terén viszont már felfedezhető a rokonság, a másik két modellből ismert egyliteres, háromhengeres turbómotorral és az enyhe hibrid rendszerrel megtámogatott 1,2 literes, négyhengeres szívómotorral is meg lehet rendelni a Swiftet. Előbbi a japán belpiacos változatban az RS változatot hajtja, akár hatfokozatú automata váltón keresztül is.
Hatalmasat fejlődött a Swift biztonsága is, a feláras Safety csomag olyan tételeket tartalmaz, mint kamerát és lézert is használó vészfékező rendszer, az automatikus távfény-kapcsolás, és a radaros, távolságtartó tempomat (ACC). Az új Swift formás, háromküllős, lapított aljú sportkormányt kapott, a műszerfali középkonzolon egy nagyméretű érintőképernyő is megjelent.