Mercedes E-osztály

Több mint 600 lóerős a legvadabb Mercedes E-osztály

2016.11.11.

A stuttgarti limuzinnak bemutatkozott az AMG változata, rögtön kétféle teljesítménnyel.

Az új E 63 AMG S minden idők legerősebb és leggyorsabb E-osztálya a Mercedestől. A régi 5,5 literes, ikertubós V8-as motort egy korszerűbb, de kisebb, 4,0 literesre cserélték, amely a normál E 63 AMG-ben 571, az S-verzióban pedig 612 lóerőt ad le 750, illetve 850 Nm-es nyomaték mellett. A GT-ből és a C 63 AMG-ből ismert motor nem csak a kisebb lökettérfogata miatt takarékosabb a réginél, hanem azért is, mert hengerlekapcsolásra is képes: Comfort üzemmódban, 1000 és 3250-es fordulatszám között csak négy henger megy a nyolcból.

Fontos változás még, hogy a korábban felárért kínált 4MATIC összkerékhajtás ezentúl a szériafelszereltség része az aktív biztonság, a nagyobb trakció és a téli használhatóság miatt. Annak sem kell elkeserednie, aki a farolgatni szeretne a kocsival, mert a 4MATIC Drift üzemmódja (amelyben csak a hátsó kerekek hajtanak) erre is lehetőséget biztosít. Ezt az állást csak manuális váltó üzemmódban, teljesen kikapcsolt ESP-vel lehet aktiválni.

Említést érdemel, hogy a korábbi hét- helyett már kilencfokozatú az AMG többkuplungos automata váltója. Széria az önzáró hátsó differenciálmű, a háromállású ESP és a speciálisan hangolt légrugózás is. A százas sprintet 3,4, illetve 3,3 másodperc alatt teljesíti a stuttgarti sportlimuzin, a végsebességet kívánságra 300 km/h-ra emelik, ha a leszabályozott 250 km/h nem lenne elég.

A megállásról elöl 390, hátul 360 mm-es tárcsafékek gondoskodnak az S-változatban, de felárért 402, illetve 360 mm-es kerámiafékek is kaphatóak. A novemberi Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó E 63 AMG jövő márciustól lesz kapható Európában, a kombi nyáron érkezik.

 

Az oldal fő támogatója