Renault
A Renault a Forma-1-es Monacói Nagydíjon mutatta be a Clio RS felpaprikázott változatát, amelyben a Mégane nagyobb és erősebb motorja dolgozik. A Mégane önzáró differenciálművét és hatfokozatú kézi váltóját is megkapta a kisautó, ami azért jó hír, mert a duplakuplungos EDC váltó volt eddig a típus gyenge pontja.
A tanulmányautóként bemutatott Clio RS 16 a Renault Sport 40. születésnapját hivatott megünnepelni, a kocsi a gyári F1-es csapat pilótája, Kevin Magnussen leplezte le Monte Carlóban.
A kocsi nem csak a hajtásláncában különbözik a normál Cliop RS-től, a futóművét is alaposan átdolgozták, mégpedig versenypályán szerzett tapasztalatokat felhasználva. A karosszériát 60 mm-rel kiszélesítették, a kerekeket 17 helyett 19 colosakra cserélték, és az autó egész orrát átalakították, hogy beférjen a nagy motor az összes hűtővel együtt. Azzal, hogy hagyományos helyett lítium-ion akkumulátort használnak, szintén sikerült helyet felszabadítani a motortérben, amellett, hogy 15 kilót is megspóroltak.
Az állítható lengéscsillapítók és a 350 mm átmérőjű acél féktárcsák a Mégane-ból származnak. A gyárinál 50 százalékkal merevebb csatolt lengőkaros hátsó futóművet egy az egyben átemelték az R3-as rali Clióból.
A Renault még nem döntötte el, hogy készít-e egy kis szériát a legendás Clio V6 szellemi utódából, ha igen, akkor a kocsit várhatóan 45 ezer euróért, azaz 14 millió forintért fogják árulni.