BMW
A müncheni központú cég kedden közölte: 3,2 százalékkal, 1,33 milliárd euróra (385 milliárd forint) nőtt az adózás utáni eredménye a szeptember végéig tartó, három hónapos időszakban. A növekedés mértéke nagyjából 40 millió euró, éppen annyi, amennyivel kevesebb adót a társaságnak be kellett fizetnie.
Az adózás előtti profit 3,7 százalékkal csökkent, az új technológiai fejlesztésekre fordított kiadások miatt.
Noha a BMW-csoport - amelybe a Mini és a Rolls-Royce márka is beletartozik - rekordszámú, 482 ezer autót adott el júliustól szeptemberig szerte a világon, az árbevétel enyhén csökkent, 18,8 milliárd euróra. Ennek egyik oka, hogy főleg az olcsóbb, kisebb modellek eladásai nőttek, a másik ok az erős euróárfolyam.
Nehezítette az eladásokat "az embertpróbáló európai piaci környezet" is, az, hogy sok országban gyenge a kereslet - mondta Norbert Reithofer vezérigazgató. A 2013. évi, adózás előtti profit ennek ellenére nagyjából meg fog egyezni az előző évivel - tette hozzá a bajor gyár vezére.
A BMW részvényei több mint 3 százalékot estek a frankfurti értéktőzsdén.
MTI