fejlesztés

Pihenj Fordban!

2015.12.22.

Egy forgalmi dugóban araszolgatni fárasztó, stresszes és unalmas dolog. Mégis pontosan ezt teszik az európai autósok, méghozzá évente átlagosan 30 órán át.* A Ford most egy olyan technológia fejlesztésén dolgozik, amely kellemesebbé varázsolhatja a dugóban töltött időt.

A Forgalmi Torlódás Asszisztens segít a vezetőnek az autót a sáv közepén tartani, emellett pedig fékezéssel és gázadással tartja az elöl haladó jármű tempóját.* A rendszer egyike azoknak a félautomata vezetősegítő technológiáknak, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak a Fordnál.

A Forgalmi Torlódás Asszisztens egyetlen gombnyomással aktiválható, ha az autó dugóba kerül. A rendszer a hűtőrácsba beépített radar segítségével méri fel az elöl haladó jármű helyzetét, a sáv széleire felfestett felezővonalakat pedig a szélvédő mögé épített kamera figyeli.

A pedálok lenyomásával, a kormánykerék elfordításával vagy az irányjelző bekapcsolásával a vezető bármikor visszaveheti az irányítást. A rendszer rendszeresen ellenőrzi a vezető és a kormánykerék interakcióját, s ha nem észlel kormányzási parancsot, hang- és fényjelzést ad ki, aminek frekvenciája a jármű sebességétől és helyzetétől függően változik. A vezetőnek tehát figyelnie kell a forgalomra, és készen kell állnia arra, hogy bármikor átvegye az irányítást a jármű fölött.

“Munkába menet sok autós lesz stresszes, dühös vagy kimerült a sűrű forgalom miatt, vagyis még azelőtt elfárad, hogy elkezdődne a munkanapja. A Forgalmi Torlódás Asszisztens segít a követési távolság tartásában és abban, hogy az autó a sáv közepén haladjon. A rendszer célja, hogy a feltolódó forgalomban csökkentsük a vezetőt érő stresszhatásokat,” mondta el Reid Steiger, a Ford Európa automatizált vezetési részlegének műszaki szakértője.

 

Az oldal fő támogatója