útépítés
A 4,4 kilométeres szakasz 4,6 milliárd forintba került, s az M1-es autópályától az ipartelepi út déli csomópontjáig tart.
A keleti elkerülő út megépülése az Audinak is fontos, mert közvetlen összeköttetést biztosít az Audi győri gyára a Volkswagen pozsonyi gyára között – fogalmazott az átadáson Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.
Autók a Győrt keletről elkerülő út első szakaszán 2015. szeptember 21-én. MTI Fotó: Krizsán Csaba
A beruházás részleteit Loppert Dániel, NIF Zrt. kommunikációs igazgatója ismertette. Elmondta, a keleti elkerülő út első szakaszának építésekor 2 felüljárót és négy új körforgalmat építettek, 3 körforgalmat átépítettek, s 1,5 kilométer hosszban kerékpárút is készült.
A második ütem 3,8 kilométer hosszú lesz, s az 1-es főútig terjed. A kivitelezést 2016 tavaszán kezdik meg, átadása a jövő év végére várható. A harmadik, s egyben utolsó szakasz 2017 végére készül el. A 1-es főút és a 14-es főút közötti szakasz egy új Mosoni-Dunán átvezető hidat is magában foglal.
Szijjártó Péter ünnepi beszédében arról beszélt, hogy Győr a magyar gazdaság egyik fővárosa lett, s versenyelőnyét akkor tudja megőrizni, ha a szakképzést és a logisztikát fejleszti. Az előbbi kapcsán megemlítette, ennek érdekében a kormány, a város, az Audi Hungaria Motor Kft. és a Széchenyi István Egyetem között létrejött egy megállapodás, amely azt tartalmazza, hogy Győrben létrejön egy Közép-Európában egyedülálló felsőoktatási ipari centrum.
Lőrinczki Lajos, Közgép Zrt. útépítési igazgatója, Ackermann István, Strabag Kft. területi igazgatója, Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára, Fekete Dávid, Győr alpolgármestere, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Simon Róbert Balázs, a Győr-Sopron megyei fejlesztések miniszteri biztosa, fideszes országgyűlési képviselő és Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese (b-j) átvágja a nemzeti színű szalagot a várost keletről elkerülő út első, 4,4 kilométer hosszú szakaszának avatásán 2015. szeptember 21-én. MTI Fotó: Krizsán Csaba
A keleti elkerülő út megépülése az Audinak is fontos, mert közvetlen összeköttetést biztosít az Audi győri gyára a Volkswagen pozsonyi gyára között – fogalmazott a külügyminiszter.
Elmondta azt is, ezermilliárd forintot szán a kormány közlekedésfejlesztésre 2020-ig. 515 kilométernyi gyorsforgalmi út épül, közútfejlesztésre pedig 460 milliárd forintot fordítanak.
A kormány célja az, hogy 2018-ra minden autópálya elérje az országhatárt – fogalmazott Szijjártó Péter, aki szerint és a közlekedésfejlesztés egyik legsarkalatosabb pontja, hogy a beruházásokért zajló "öldöklő" versenyben Magyarország eredményes tudjon maradni.
Igazi ünnep ez Győr számára, újabb bizonyítéka annak, hogy a kormány, a város és a gazdasági élet szereplőinek összefogása és együtt gondolkodása nagy tettekre képes – fogalmazott ünnepi beszédében Győr alpolgármestere. Fekete Dávid felidézte, régi vágya a győrieknek, hogy körgyűrűk tehermentesítsék a várost. Ha elkészül a keleti elkerülő mindhárom szakasza, a város fellélegzik, az iparfejlesztésben pedig új perspektívák nyílnak.
Az útavatón az Audi Hungaria Motor Kft.-t dr. Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető igazgató és Lőre Péter kommunikációs igazgató képviselték.