Szeged

A Suzuki mellett kötött ki a legrégebbi szegedi márkakereskedő I. rész

2022.06.12.

Közel három évtizede működtet Szegeden Suzuki márkakereskedést Veszprémi Károly, ugyanott, ahol elkezdte, az Algyői úton és ugyanazt a márkát értékesíti, szervizeli – erre nem találni példát Csongrád-Csanád megyében.

Az általános iskola után szakmunkásképzőbe kezdett Veszprémi Károly, gépjármű karbantartó és -szerelő lett, a bizonyítványában többnyire négyes szerepel, de a szakmai gyakorlatra ötös kapott. A jó hírű Ságvári Gimnáziumban érettségizett Szegeden, természetesen munka mellett, levelező tagozaton. A, B, C és E kategóriára van jogosítványa, valamennyi vizsgán elsőre átment. A Volánnál kezdett el dolgozni, le is húzott 16 esztendőt, gebines tehertaxisként zárta ottani pályafutását.

Veszprémi Károly taxisból lett márkakereskedő.

– A legszebb éveim közé tartozik az 1981-1985 közötti időszak, csoda Barkas, háromhengeres, kétütemű, 50 lóerős motorral. Fiatal voltam, nem ritkán 300-350 órát dolgoztam egy hónapban. Fix szerződésem volt a Bizományi Áruházzal, szép, hajtós évek voltak, jól is kerestem – emlékszik vissza, hozzátéve, utána vállalkozóként lett tehertaxis, akkor már saját kisteherautóját hajtotta. Egyfajta boy szolgáltatást végeztek, főleg költöztettek, úgy mentek fel az emeletre, mint a golyó.

1986-ban kezdődött a személytaxizás, egy kétütemű motoros Wartburggal, utána 1500-as Lada következett, ez a két kocsi volt egy évig. Utána jött egy tűzpiros Opel Kadet 1,6-os dízel. – Ez meglehetősen nagy szám volt, kevés nyugati autó autó futott akkoriban, sokan azért hívtak, hogy ülhessenek ilyen autóba, esküvőkre is gyakran kértek – mesél a régmúltról.

Megtudjuk, 380 ezer kilométert tett a Kadettbe, a végén már volt váltótársa is, azért futott ennyit az autó 4 év alatt. Ezután egy mindössze 20 ezer kilométert futott Omegára váltott, de ez nem sokáig maradt nála, beleforgatták a telekvásárlásba, az építkezésbe.

Névsorolvasás: szegedi autószalonok 24 évvel ezelőtt.

A híres taxisblokádnak Veszprémi Károly volt a levezénylője Csongrád megyében, akkor már Gabriel taxi országos alelnöke volt. Ezt követően nem sokkal a használt autók felé fordult. – Öten mentünk ki az Omegával Svájba, Solothurn 1680 kilométerre volt Szegedtől. Négy autót gurítottunk haza lábon, Golfot, Passatot, egy Citroent és egy Opel Asconát hoztunk például az egyik úton. Ezek 150-250 ezer kilométer körüli futásteljesítményűek voltak, 10-15 évesek, viseltes karosszériával. Ott nem tekergették az órát. Darabonként 30-50 ezer forint körüli haszon volt rajtuk, miután kijavítottuk és eladára felkészítettük az autókat. Volt egy kirívóan nagy hasznot hozó, hatszámjegyű összeget nyertek rajta, de akadt nagy mellényúlásunk is, máig emlékszem a bordó Mondeóra – eleveníti fel a hőskor egy újabb fejezetét.

Hárman béreltek a Csongrádi sugárúton egy telephelyet a használtautó kereskedéshez, taxis barátaik hozták Budapestről az első kocsikat, hogy legyen készlet. Azt mondja, az volt a legrosszabb döntés, hogy hárman csinálták, úgy nem működött. Nem haraggal váltak el, csak különböző volt az elképzelésük, az élet később igazolta, kinek volt igaza.

Rózsás kép fogadja a betérőket az Algyői úton.

Mind e közben, a használt autók mellett felesége vitt a Rózsa utcában a vegyes kereskedést. Viszonylag rövid időn belül belevágtak az új autó forgalmazásába is. – 1991-bem megállt a kereskedés előtt egy gyönyörű, vatta új 740-es Volvóval Fodor Tibor, a Denzel Hungária egyik vezetője. A Kisiparosok Országos Szövetségébe ment először, és ott valószínűleg nem csak engem ajánlottak, hanem másokat is. Országjáró körúton volt, két megyénként akartak egy kereskedést, dealer hálózatot építtettek – idézi fel élete egyik újabb, nagy fordulatát.

Se saját telke, se szalonja nem volt akkoriban Veszprémi Károlynak, mégis szimpatikusnak találtatott, valamivel sikerült meggyőznie a Volvo márkaimportőrét. Miután már korábban is gondolkodott önálló, saját telek vásárlásában, ez felpörgette a tempót. Egy hónapon belül meg is vették az Algyői úti telket, ahol most is működnek. – A KISZÖV segítségével starthitelt is kaptunk, a 7,5 millió forint nagy dolog és szép összeg volt akkoriban. A hitelhez az is kellett, hogy a Volvo adjon egy szándéknyilatkozatot, hogy ha felépítem a szalont, márkakereskedői szerrződés köt velem – beszél az izgalmas indulásról. (Folytatjuk.)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....