Mercedes E-osztály

Így kell kinyírni a színvonalat - TikTok, Angry Birds és rózsaszín randevúfények az új Mercedes E-osztályban

2023.03.09.

Az autógyártó legkelendőbb modelljének következő generációs változata tele van ultradivatos high-tech funkciókkal, amiknek semmi köze a vezetéshez.

 

 

Ami a divatban az haute couture, az volt nekem az autók világában a Mercedes. Az ámulat és rajongás onnan datálódik, amikor egy reggelen megláttam, hogy a középsulis osztálytársam milyen kocsiban érkezik az apjával. A leányzó nem busszal járt, mint a többi földi halandó gimis, őt minden reggel a családfő szállította a tanintézménybe. Egy batár nagy, fekete Mercedessel. Hogy pontosan melyik modellel, már nem emlékszem, de arra igen, hogy az a méltóságteljes, ébenfekete gép milyen kuriózum volt az én kisvárosomban. Biztosan nem szorul magyarázatra, ha hozzáteszem: 1989-et írtunk ekkor.

Szóval, rajongásom tárgya ez a luxuskategória volt. A Mercedes, ami lenyűgözött exkluzivitásával, kifinomultságával, eleganciájával. 14 évesen, még nyilván nem gondolkoztam olyan fogalmakban, mint premium brand, egyszerűen csak a Nyugatot jelentette ez az autó, betekintést egy olyan világba, ami ugyan már a küszöbön kopogtatott, de azért elég távoli volt ahhoz, hogy lehessen róla, konkrét tapasztalások nélkül, szimplán ábrándozni.

És ez a szerelem jó sokáig tartott. Még akkor is megnéztem a „Merciket” az utcán, amikor egyéb német, meg olasz és francia márkákkal színesedett hazánk járműparkja. Szóval, nekem a Mercedes volt az autók királya.

Ezért is nézem most tágra nyílt szemekkel azt az elgiccsesedést, amit a márka a közönség elé tár. Értem én, hogy van olyan, hogy profitéhség, meg nettó árbevétel és hogy azt kell gyártani, amit meg is vesznek, de azt reméltem, van egy minimális nívó is, ami alá akkor sem süllyedünk, ha a nép az utcán hangosan követeli ennek a szintnek az átugrását. És nekem ezek közé tartozik a TikTok. A feltűnésmániások szánalmas videóinak közízlést romboló tárháza. Hát, ez került be most az én álommárkám E-osztályába. Meg még sok egyéb kacat is.

A Mercedes-Benz bemutatta a jövő évi E-osztály belső terét, ami olyan, mint egy elvarázsolt kastély játszóterme. Mondjuk, mint a Napkirály cifra palotája – hogy a bevezetésben említett francia hasonlatnál maradjunk. (Hogy a látványelemekre minden koron vevő a nép, alátámasztja a történelmi példa is: XIV. Lajos csicsás otthonát gyakorlatilag mindenki ismeri, képekről biztosan, míg a mögötte lévő parkban szerényen megbúvó apró, de annál bájosabb lakokat, Marie-Antoinette egykori kedvenc helyét, ami éles ellentétben áll a hivalkodó pompával, vajmi kevesen látogatják.)   

A 2024-es E-osztályban van Superscreen, továbbfejlesztett hangfelismerés, Zoom, Angry Birds, valamint intelligens világítás is. 

Alapfelszereltségként 17 hangszórós Burmester 4D surround hangrendszert kap. A hangélményt tovább fokozza, hogy a belső fénycsíkok a hallgatott zene ütemére pulzálnak és változnak.

Az autó műszerfali kijelzőjébe szelfi- és videokamera kerül és az E-osztályban elérhető lesz a Zoom és a Webex by Cisco videokonferencia, a Vivaldi webböngésző és még a TikTok is.

A bevezetéskor az E-osztály technikai csomagjának része a Zync portál is, amely több mint 30 különböző streaming szolgáltatást tartalmaz, beleértve az élő sportot, híreket, játékokat és egyéb tartalmakat.

Az 5G kapcsolat élvezéséhez az ikonok és menük kialakítása egyszerűsödött, hogy jobban hasonlítson az okostelefonra és a felhasználók a kijelző több funkcióját testre is szabhatják.

És ezt éljenzi a szakma meg a sajtó. Azt, hogy a vezetés és maga az utazás élvezete már senkit nem villanyoz fel. Az érdeklődési faktort kell megpiszkálni és ehhez ma már csupa olyan kiegészítőt muszáj kínálni, aminek semmi köze az autózás eredeti funkciójához.

A mindenféle appokkal és asszisztensekkel elkényelmesített vásárlót olyan csetreszekkel ildomos csalogatni, amivel jól el lehet tölteni az unalmassá vált közlekedési időt. Kár, hogy a Mercedes is lesüllyedt a köznép szintjére, azért, hogy el tudja adni az autóit.

Tudom, az meg már tényleg rémesen old-school habitus, hogy „az érintőképernyők elterelik a figyelmet”. Szóval, unalmas, de ez a valóság. Egy nemrégiben készült svéd tanulmány szerint a modern autók vezetőinek akár négyszer annyi időbe is beletelik a szokásos manőverek elvégzése, mint például egy hagyományos gombokkal felszerelt, síkegyszerű, 17 éves Volvóban.

Ezért persze a Mercedes többféle biztosítékot is beépített annak érdekében, hogy az E-osztály vezetőinek ne vonja el a figyelmét az utastérben elhelyezett képernyő. A kettős fényvezérlési technológia vizuális pajzsként működik, így az utasoldali képernyő láthatatlanná válik a vezető számára, ha túl gyakran tekintget arra a sofőr, akinek szemmozgását szelfikamera követi.  Az autó automatikusan le tudja tompítani az utasképernyőt úgy, hogy az kevésbé zavarja a vezetőt, ugyanakkor továbbra is látható maradjon az utas számára.

Szóval, a sofőr nem kommentelheti a bugyuta videókat sávváltás közben, a butulási faktor csak a vele együtt utazókat érinti. A vezető, legfeljebb irigykedve ácsingózik, mert ő az utazás idejére nem látja, csak hallja, mi történik az online világban.

De hogy ő se maradjon ki minden földi jóból, használhatja a mesterséges intelligenciát. Annak is a továbbfejlesztett változatát. Ugyanis a szoftver többé nem követeli meg, hogy a hangutasítások kiadása előtt azt mondja, hogy "Hey Mercedes" - ehelyett az új "Just Talk" funkciót a kijelzőn egy piros mikrofon szimbólum jelzi, így a sofőrök könnyebben adhatnak parancsokat például a navigációra és a klímaberendezésre. Több parancsot mostantól "és" szóval lehet összekapcsolni. (Orwell Újbeszél testreszabva)

Az E-osztály számos beállított sablonnal is rendelkezik majd, például a "randevú estéjéhez", amely romantikus zenét játszik és rózsaszínre kapcsolja a világítást. (Tényleg erre kattannak ma a fiatal bigék?)

Az E-osztály képes lesz automatikusan létrehozni saját rutinokat is a rendszeresen használt feladatokhoz a mesterséges intelligencia segítségével, ahogy az autó megtanulja az Ön szokásait. (A legközelebbi high-tech fejlesztés már jó eséllyel nem csak felhúzza helyettünk az ablakot, amikor elhagyjuk az autót, hanem arra is figyelmeztetni fog, hogy a célállomásnál ne felejtsünk el kiszállni a kocsiból...)

A 2024-es E-osztály teljes leleplezésére néhány hónapon belül lehet számítani.

Forrás és Fotók: theverge.com

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....