Nissan

A Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Európában

2015.07.20.

A Qashqai sikerének köszönhetően megelőzték az eddig vezető Toyotát a kontinensen.

A legfrissebb eladási adatok szerint a Nissan a legnépszerűbb ázsiai autómárka Európában. Főleg az angol gyártású Qashqai szabadidő-autó sikerének köszönhető, hogy a Renault szövetségese meg tudta előzni a Toyotát az öreg kontinensen. Az év első hat hónapjában 384 727 autót adott el Európában, ami 4,3 százalékos növekedést jelent. A legnagyobb növekedést a Nissan számára Nagy-Britannia (+34 %), Spanyolország (+18 %) és Németország (+11 %) produkálta.

A mostani növekedéssel a Nissan 4,2 %-ra növelte a piaci részesedését.

A JATO Dynamics adatai szerint a Nissan az év első 5 hónapjában 101 579 Qashqai-t tudott értékesíteni, ami nagyjából a kétötöde a teljes, 249 164 darabos eladásnak. A piacvezető továbbra is a Volkswagen, a német gyártó 901 452 autót értékesített ebben az időszakban Európában, ami 12,1 %-os piaci részesedésnek felel meg.

 

Az oldal fő támogatója