BMW 7
A G11 (rövid tengelytáv) és G12 (hosszú) kódnevű új 7-es BMW formailag nagyon hasonlít az elődjére, de 130 kilogrammot dobott le a modellváltással, mivel a karosszériájához szénszálas műanyagot is használtak. Megmaradt a klasszikus, háromdobozos kialakítás, de megnőttek az alapáron LED-es, felárért lézeres fényszórók, formázottabb lett a motorháztető, és hangsúlyosabb a vállvonal. Hátul megmaradtak az L-alakú lámpák, de ezúttal már egy krómcsík köti össze őket. az új 7-es 19 mm-rel hosszabb (5098) és 7 mm-rel magasabb (1478) elődjénél, a szélesség és a tengelytáv nem változott. A hosszított változat tengelytávjába 139 mm-t toldanak bele, így 3210 mm-es lesz.
Belül áttervezték a műszerfalat, analóg műszerek helyett TFT képernyők szolgáltatják az adatokat, a grafika szabadon konfigurálható. A kormány és az ülések mellett már az ajtóba, a középkonzolra és a hátul középre épített könyöklőt is lehet fűtéssel kérni. A technikai csemegék közé tartozik a Bowers & Wilkins hifi, az ionozáló, illatosító klímaberendezés, az éjjellátó rendszer, a hat színt variálni képes üvegtető, indukciós mobiltöltő, és a korábbinál 75 százalékkal nagyobb képet adó Head up display.
A legfontosabb újdonság az ötödik generációs iDrive bevezetése, amelynek már tapipadja is van a forgótárcsája mellett, a képernyője pedig érintőképernyő. A navigáció térképét mobiltelefonos stílusban, ujjal lehet nagyítani és kicsinyíteni, és első ízben megjelent a kézmozdulatokkal való vezérlés lehetősége is, amikor elég a levegőben mozgatni a kezünket a menüben történő böngészéshez, a hangerő állításához, vagy a telefonhívások fogadásához. A háromdimenziós szenzor öt különböző kézmozdulatot tud megkülönböztetni.
Két benzines turbómotorral (4,4 V8, 450 lóerő és 3,0 soros hathengeres 326 lóerő) és egy soros, hathengeres dízellel (3,0, 262 lóerő) indul majd a forgalmazás mindegyikhez széria a nyolcfokozatú automatikus váltó. Első ízben kínálnak konnektoros hibrid változatot is, a 740e jelzésű változatban a kétliteres benzines turbómotornak egy 95 lóerős villanymotor segít be a hajtásba, amely önállóan is képes mozgatni a luxuslimuzint 40 kilométeren keresztül.
Alapáron elöl-hátul légrugók biztosítják a kényelmes futást, amihez adaptív lengéscsillapítás és szintszabályzás is tartozik. Felárért aktív, dőlést csökkentő kanyarstabilizátorokat is lehet rendelni (hidraulikus helyett már elektromos vezérléssel), valamint összkerékhajtást is, ami 70 kilogrammal növeli a tömeget. Már az összkerekes változatokhoz is rendelhető összkerék-kormányzás, ami kis sebességnél az elsőkével ellentétes irányba, nagy tempónál pedig párhuzamosan fordítja el a hátsó kerekeket.
Az új 7-es BMW az első autó a világon, ami anélkül is le tudja parkolni magát, hogy a kormány mögött ülne valaki. A Remote Control Parking rendszer a szélvédőbe épített sztereo kamera és a radar szenzorok segítségével tájékozódik a parkolókban, és a kulcson lévő gomb megnyomására leparkolja az autót.