Toyota Hilux
Thaiföldön, a gyártás helyszínén leplezte le a Toyota a nyolcadik generációs Hilux pickupot. Az előző hét generációból 16 milliót adtak el a világ 180 országában 47 év alatt, az elvárások tehát magasak az új modellel szemben. A Toyota azt állítja, a kocsi legendás strapabíróságát fokozták, miközben javítottak a kényelmen és a használhatóságon is.
Az új Hilux rugózása kényelmesebb, mint korábban, az utastér csendesebbé vált, a hatótávolság pedig nőtt a takarékosabb motoroknak köszönhetően. Teljesen új a létraalváz és a hozzá kapcsolódó futómű, az új rugók (elöl spirál, hátul laprugó) és lengéscsillapítók javítottak a terepjáró képességen. Háromféle futóműhangolás lesz rendelhető: sztenderd, nagy teherbírású, és komfortos. Utóbbit azoknak szánják, akik főleg aszfaltozott úton közlekednek kis terheltség mellett.
Az új, 2,8 literes négyhengeres dízelmotor 177 lóerős és 450 Nm a nyomatéka 1600-as fordulatszámtól kezdve. Elődjéhez képest az új motor nyomatékosabb az alsó fordulatszám tartományokban, csendesebb és kevesebbet is fogyaszt. Nálunk vélhetően a kedvezőbb árú, 160 lóerős 2,4 literes dízel lesz a népszerűbb, aminek 400 Nm a nyomatéka. A két benzines elsősorban Ázsiában és Ausztráliában lehet sikeres, a 2,7 literes négyhengeres 164, a 4,0 literes soros hathengeres 278 lóerős.
Az erősebb motorokhoz hatfokozatú automatikus váltó is kérhető, az alapfelszereltség a hatfokozatú kézi váltó, amelyhez a pickupok között világelsőként gázfröccs automatika is jár, ami a visszaváltásokat simábbá teszi. A Hilux akár 3,5 tonnás utánfutót is vontathat, a terhelhetősége 1240 kg. Kívülről az új LED-es nappali fénnyel ellátott fényszóróktól, a krómozott hűtőmaszkról és a kiszélesített kerékjáratokról lehet felismerni a nyolcadik generációt, ami 7 centivel hosszabb és 2 centivel szélesebb a réginél. Belül igényesebb anyagok és személyautósabb formák fogadják az utasokat, a középkonzolon megjelent egy nagy érintőképernyő.