Nissan
A Nissan leleplezte a GT-R LM Nismo elnevezésű versenyautóját, amivel az idei World Endurance Championship-ban indulnak majd, a bajnokság fénypontja a júniusi Le Mans-i 24 órás verseny lesz.
„Ezek az autók képviselik a jelenlegi versenyzési technológia csúcsát: a csapatok kiváló mozgásienergia-visszanyerő rendszereket, különösen üzemanyag-takarékos motorokat és elképesztő aerodinamikai megoldásokat használnak, ezzel olyan autókat alkotva, amelyek súlyukhoz és teherbírásukhoz képest hihetetlenül gyorsak" - mondta Ben Bowlby, a Nissan LM P1 csapatának vezető igazgatója. „A 24 órás versenyen szereplő versenyautók egy Le Mans-i futam alatt gyakorlatilag egy egész Forma 1-es szezont megtesznek. Ez a kihívás erősen különbözik az F1-től, és sokkal nagyobb jelentőséggel bír a közúti autók szempontjából is” – tette hozzá.
Az új fejlesztésű versenyautó legnagyobb különlegessége az, hogy a 3,0 literes, 550 lóerős V6-os ikerturbó benzinmotorját elöl hordja, és az erőforrás az első kerekeket hajtja meg. Éppen ezért elöl jóval szélesebb gumikat használnak, mint hátul, és a kocsi súlypontja is elöl lesz. A motor erejét egy ötfokozatú, szekvenciális váltó továbbítja az első kerekek felé.
Azért választották az elsőkerék-meghajtást, mert így a hibrid rendszer a szabályok által megengedett legmagasabb (8 MJ) visszatöltési értéken dolgozhat majd Le Mans-ban, így 700 lóerős is lehet. Erre egyik vetélytárs autója sem volt képes tavaly. A fronthajtás révén a több visszanyert energiát gyorsabban tudja majd a kocsi mozgatására fordítani a Nissan versenygépe, ami előnyt jelenthet nekik. Bár az is nagy kérdés, hogy a kormányzott kerekek hogyan lesznek képesek az időlegesen 1250 lóerősnek ígért teljesítményt az útra juttatni anélkül, hogy gyorsan elkoptatnák a gumikat.
A WEC első futamára áprilisban kerül sor Silverstone-ban, ahol – a szezon többi versenyéhez hasonlóan – az egyik Nissant a korábban az Audinál és a Peugeot-nál is versenyző Marc Gené fogja vezetni.