Ebro

Az Ebro spanyol autómárka a régi Nissan Barcelona telephelyein születik újjá

2024.11.25.

Az autógyártó cég tulajdonosa, a kínai hátterű EV Motors belépett a tőzsdére, és jövőre akár 30 000 darabot tervez legyártani Ebro márkájú gépkocsikból Barcelonában.

„Az Ebro arra törekszik, hogy egy nagyszerű autóipari márkává váljon Spanyolországban” – közölte Rafael Ruiz, az EV Motors elnöke. Az Ebro hátterében a kínai Chery autógyártó cégóriás áll, amely az új márka beindításával is meg akarja szilárdítani pozícióit a barcelonai szabadkereskedelmi övezetben. A gyártás a korábbi Nissan, ma Ebro Factory néven futó ipartelepen zajlik majd.

„Az Ebro járműveket ugyanebben az üzemben gyártották több mint 50 évvel ezelőtt. A brand megszerzése lehetőség arra, hogy életre keltsünk egy márkát, amely még mindig élénken él sok spanyol emlékezetében. Olyan értékeket képvisel, amelyekhez újra kapcsolódni akarunk” – tette hozzá a menedzser.

Az Ebro az S700-as SUV-al indít, amelynek első darabjai már novemberben legurulnak az Ebro Factory futószalagjáról. Ezt a kínai Chery gyártási platformjának köszönheti. Ezen olyan márkák modelljei készülnek, mint az Omoda vagy a Jaecoo, melyek nemrég landoltak a spanyol piacon. Az Ebro S700 a decemberben érkező S800-hoz hasonlóan Barcelonában készül majd a szakmában DKD néven ismert módozatban. Ez azt jelenti, hogy a jármű félig összeszerelt állapotban érkezik Kínából. Ez az átmeneti időszak várhatóan egy évnél rövidebb ideig tart. A cég arra számít, hogy 2025 őszére a barcelonai gyártósor készen áll a CKD-s gyártásra, vagyis az autók teljesen szétszerelve érkeznek az ázsiai óriáscégtől, így nagyobb lesz a katalán gyár munkaterhelése.

A szakszervezetek célja, hogy az évek során Barcelonában teljessé váljon a gyártás, vagyis a járműlemezek is Katalóniában készüljenek. A megállapodás áprilisi aláírásakor az EV Motors és a Chery azt a célt tűzték ki, hogy 2029-ben már évi 150 000 autót gyártsanak Barcelonában. A gyár végső kapacitása azonban elérheti a 200 ezret is.

„Partnerségünk lehetővé teszi számunkra, hogy Ebro gazdag örökségét egyesítsük a Chery fejlett technológiájával és járműgyártási tapasztalatával. Az Ebro márkanév alatt piacra kerülő modellek nemcsak technológiai bázison osztoznak. Úgy tervezték és alakították őket, hogy tükrözzék a robusztusság, a fenntarthatóság és az ügyfélközpontú megközelítés értékeinket” – tette hozzá Ruiz.

A kínaiak érkezése megkönnyebbülés volt a Nissan egykori dolgozói számára, akik 2021 vége óta, amikor a Nissan utolsó Navara pickupja elhagyta a szerelősorokat, egyetlen járművet sem gyártottak a barcelonai üzemben. Az Ebro újraindításához az Ebro Factoryban már 500 képzési szerződéssel rendelkező munkavállalót véglegesítettek, akiket idővel további százak követnek.

 

Az oldal fő támogatója