Toyota

A Toyota tető nélkül tervezi piacra dobni a 2024-es Land Cruiser ROX modelljét

2024.11.08.

A Land Cruiser ROX a SEMA kiállításon fog debütálni, csúsztatható softtop kabriótetővel, tíz centis emeléssel és húsz centivel szélesebb nyomtávval.

A Toyota korábban bemutatta a 4Runner TRD Surf modellt, egy kétajtós, nyitott tetejű terepjárót, amelyet az 1980-as évekbeli 4Runner első generációja ihletett. Most az autógyártó cég folytatja ezt a tematikát a Land Cruiser ROX koncepcióval, amely a Las Vegas-i SEMA kiállításon fog "személyesen" is megmutatkozni a nagyközönség előtt. A modell kabriótetővel fog rendelkezni, amely a klasszikus Land Cruisereket idézi a régi időkből.

A Toyota szerint a ROX a „Recreation Open eXperience” rövidítése, és a koncepciót az autógyártó Calty Design Research csapata alkotta meg a michigani Ann Arborban. A modell egy 2024-es Toyota Land Cruiserként kezdte életét, de a Calty csoport a jármű több mint felét átdolgozta, hogy megalkossa a drámaian más kinézetű ROX koncepciót.

A Land Cruiser ROX már külső megjelenésével is jól megkülönböztethető a korábbi modelltől. Nem csak csúsztatható softtop tetővel rendelkezik, de a nyitott hátsó rész pickup platóként is szolgál. Az autó teljes felső részét átdolgozták, az elülső támasztékok szerkezeti megjelenése egy hidat utánoz, a ferde hátsó támaszték pedig Molle-paneleket tartalmaz, így a túrázást kedvelők könnyen hozzáférhető helyen rögzíthetik felszerelésüket.

A szürke tetőmerevítők egy egyedi, három rúdból álló tetőcsomagtartót is magukban foglalnak, emellett az autó tetejéről hét segédlámpa világítja meg előttünk az utat. A Toyota egy praktikus középső ajtót is felszerelt, amely átjáróként szolgál az utastérből a modell hátsó, tágasabb részébe. Itt akár hosszabb/nagyobb tárgyak is tárolhatók, illetve innen lehet hozzáférni a hátsó ajtóba integrált ülésekhez is.

A karosszériát Spring Green színben láthatjuk majd, amely a régi Land Cruiserekből kölcsönzött tónus. Hátul egy egyedi tartály található a hátsó pótkeréktartó mellett. A Land Cruiser ROX egyedi első és hátsó acél lökhárítókat visel, piros vontatóhorgokkal és egy erős csörlővel.

A Toyota a felfüggesztést is átalakította, tíz centis emeléssel és húsz centivel nagyobb nyomtávval, köszönhetően az elöl és hátul található kovácsolt alumínium vezérlőkaroknak. A szélesebb tartás és a 18 colos, egyrészes, megmunkált kerekek köré tekeredő nagyméretű terepgumik elhelyezése érdekében széles, trapéz alakú sárvédőket szereltek fel, hogy biztosítsák nekik a férőhelyet.

Belül a Toyota egyedi, 3D-nyomtatással készült elemeket alkalmazott, például az első és hátsó küszöböket, hogy a nyitott tetejű belső tér időjárásállóbb legyen. Az utastér egy érdekes színfoltot is kapott a Heritage Orange bőrrel, az ajtópanelek pedig beépített biztonsági készletekkel és egy hevederrel rendelkeznek, amely napszemüvegek és egyéb apró holmik tárolására használható.

Nem valószínű, hogy a Toyota sorozatgyártásban gondolkodik a ROX koncepcióját illetően, viszont láthatóan bizonyítani tudta, hogy a 2024-es Land Cruiser számára egy másfajta karosszériatípus is jól tud állni. 

 

 

Az oldal fő támogatója