autófesztivál
Van mire koccintani, mert a Hyundai legyártotta 100 000 001-ik autóját és összeállt a Toyotával egy fergeteges bulira. A hibridek világelsője és a villany autóban is sikeres Hyundai most összeáll a hidrogén fejlesztési programban. A főnökök hamarosan aláírják az erről szóló megállapodást, melynek keretében az autósportban is kooperálnak.
Az első erődemonstrációt a dél-koreai Yong-in területi Everland Speedway-en tartják, a versenypályán részt vesz a tavalyi túraautó bajnok Michelisz Norbert is.
A Hyundai és a Toyota korábban külön rendezvényeken mutatkozott be, idén először közösen száguldoznak a Hyundai N x Toyota Gazoo Racing Festival-on. Az október 27-i Track Day-en parádés modellek, világbajnok pilóták és járműipari górék találkoznak.
A fesztiválon pályán lesznek és barátságos versenyeken mérkőznek meg a következő modellek:
Hyundai i20 N Rally 1, i20 N Rally 2, Ioniq 5 N és Elantra N.
Toyota GR Yaris Rally 1 Hybrid, GR Yaris Rally 2, GR Suprát és GR86.
Az eseményen legkülönlegesebb modellje a Hyundai N Vision 74 és a Toyota AE86 H2 Concept, ezek a hidrogén üzemanyagcellás sportautók is futnak néhány versenytempós kört.
A közös fesztivál előtt találkozik a két konszernelnök, ami komoly autóipari változásokat sejtet, hiszen a Toyota a világ első számú járműgyártója, a Hyundai pedig a Kiával és a Genesisszel a harmadik a globális listán.
A dél-koreaiak a japánok hibrid technológiájából profitálhatnak, a Toyota pedig a Hyundai erősségének számító tisztán elektromos hajtásban érdekelt. 2028-ra 40 százalékkal 1,33 millióra növelné hibrid-eladásait a Hyudai-Kia.
A Toyota bevételeinek továbbra is csak töredéke származik tisztán villanyautókból, mert modelljeik nem lettek sikeresek a vevők körében. A japán cég helyzetén javíthat némileg, hogy október közepén megkapta a Japán Kereskedelmi és Ipari Minisztérium engedélyét a házon belüli akkumulátor-fejlesztésre és gyártásra.
Az EV jövő technológiája az üzemanyagcellás rendszer, márpedig mindkét konszern elkötelezett a hidrogén alapú közlekedés és társadalom kérdésében. Ezen a területen a Toyota az amerikai General Motorsszal, a közelmúltban pedig a német BMW-vel állapodott meg az együttműködésben.
A két cégvezető csúcstalálkozójának hírét most hivatalosan is megerősítették: a Toyota elnöke, Akio Toyoda október 24-én Szöulba utazik, ahol a Hyundai első emberével, Chung Euisunnal tárgyal az előkészített együttműködési megállapodásokról.
Mindkét főnök nagy autóbolond és aktív versenyző, Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke is részt vesz a versenyfesztiválon, Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke gyakran vesz részt futamokon Morizo néven.
A tárgyalás és a fesztivál nem csak a két világcég, hanem a két ország között is sorsdöntő lépés, hiszen a gazdasági verseny mellett történelmi sérelmek is nehezítik a kapcsolatokat: a 2019-es kereskedelmi vita után Dél-Korea szinte minden japán terméket bojkottált, az autóipari vezetők találkozója konszolidálhatja a helyzetet.
A fesztiválon a Hyundai N bemutatja a sikeres rali-világbajnokság (WRC) programjának autóit, köztük az i20 N Rally 1 Hybridet és az i20 N Rally 2-t, melyeket Thierry Neuville, Dani Sordo és Andreas Mikkelsen, a Hyundai Motorsport WRC-pilótái vezetnek. A Hyundai TCR World Tour kínai futamról érkező pilótái, Michelisz Norbert és Mikel Azcona pedig a Hyundai N sorozatgyártású autóit, az IONIQ 5 N és az Elantra N modelleket vezetik majd.
A Toyota Gazoo Racing felvonultatja a GR Yaris Rally 1 Hybrid, GR Yaris Rally 2, GR Supra és GR86, valamint más rally autókat és nagy teljesítményű modelleket. A jelenlegi Toyota WRC-pilóta, Takamoto Katsuta, Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing World Rally Team vezetője, és Takamoto Katsuta édesapja, a kilencszeres Japán-ralibajnok Norihiko Katsuta Toyota pilótaként vesz részt.
A fesztivál a motorsport jövője felé mutat a jövőbe mutató prototípus a Hyundai Motor IONIQ 5 N Drift Spec és a hidrogénüzemű N Vision 74, valamint a Pikes Peak rekorder IONIQ 5 N TA Spec.
A Toyota bemutatja a Gazoo Racing hidrogén égésű motorját, az AE86 H2 Conceptet, a Sprinter Trueno alapjait a japán Initial D animációban ismertették, de látható lesz a folyékony hidrogénüzemű GR Corolla is, ezzel is demonstrálva a japánok többutas teveit a villamosítási lehetőségek széles skáláján.
„Izgatottan várjuk, hogy Koreában üdvözölhessük a Toyota Gazoo Racing csapatát, a WRC-ben szereplő versenyzőinket” – nyilatkozta beharangozójában Yeong Ho Lee, a Globális Műveleti Divízió ügyvezető alelnöke. „Ez az esemény hangsúlyozni fogja a kiélezett versenyt és a barátságot, amely a motorsportban együtt létezik és lehetőséget ad arra, hogy bemutassuk a Hyundai meg a Toyota autók iránti tiszta szenvedélyét, valamint azt a elkötelezettségünket, hogy a jövőben tovább bővítsük a motorsport-kultúrát.”
„Örülünk, hogy a Hyundai N és a Toyota Gazoo Racing, amelyek a világ motorsportjának versenyzői, együtt dolgoznak azon, hogy lehetőséget teremtsenek az autós kultúra élvezetére a motorsporton túl” – mondta Manabu Konyama, a Toyota Motor Korea vezérigazgatója és elnöke. „A Toyota továbbra is elkötelezett a motorsport-kultúra előmozdítása és erősítése mellett.”
A Hyundai Motor több mint 20 éve szponzorál és tart különböző versenyeket, hogy segítse a koreai motorsport fejlesztését, beleértve a Hyundai Click Speed Festival (2003-2010), a Korea SpeedFestival (2011-2018) és a Hyundai N Festival (2019-2018).
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!