e-autó
A Renault-Nissan Szövetség erőfeszítései az elektromos autók fejlesztésére megtérülni látszanak, mivel a konszern piacvezető a világon ebben a szegmensben, amit az is bizonyít, hogy nemrég adták el a 200 ezredik villanyautójukat, egy Nissan Leafet. Ebből a 200 ezres mennyiségből 148700 darab volt Nissan, és 51500 darab Renault.
A Leaf volt az első nagy sorozatban gyártott villanyautó, az értékesítése négy évvel ezelőtt kezdődött el, és mára ez lett a világ legnagyobb darabszámban vásárolt elektromos személyautója. Négy év alatt 67 ezer fogyott belőle Észak-Amerikában, 46,5 ezer Japánban és 31 ezer Európában.
Idén januártól november első hetéig a Renault-Nissan Szövetség 66,5 ezer elektromos autót értékesített, ami 20 százalékos bővülésnek felel meg a 2013-as adathoz képest. Idén a világon eladott három villanyautóból kettő a francia-japán konszern terméke volt.
Jelenleg az Egyesült Államok a Renault-Nissan elektromos autók legnagyobb piaca, ami annak köszönhető, hogy 750 darab gyorstöltő is a Leaf tulajdonosok rendelkezésére áll, ezek pedig képesek az akkumulátort 0-ról 80 százalékosra feltölteni fél óra alatt. A második legnagyobb piac Japán, ahol már több mint 2900 darab gyorstöltő működik. Európában egyébként a Leaf gyártási helyén, az Egyesült Királyságban a legelterjedtebbek a gyorstöltők, a szigetországban már az autópályák 87 százalékát lefedi a hálózat.
Európában idén a Renault visszaszerezte a piacvezető pozíciót a villanyautó eladások terén, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a Zoe 23 százalékos piaci részesedésével a legnépszerűbb villanyautó az öreg kontinensen.