BMW M5 Touring
A 717 lóerős BMW M5 Touring minden bizonnyal a Mercedes-AMG és az Audi RS hagyományos családi kombijainak lesz majd a riválisa. A német cég M-sorozata nem mindig kínál nagy teljesítményű kombit, viszont a 2000-es évek közepén megjelent E61 óta most tér vissza először az M5 Touring, sokkal ésszerűbb hajtáslánccal, mint az előző modell V10-ese.
Az M5-ös limuzinhoz csatlakozva, amit még néhány hónapja a Goodwood Festival of Speed-en mutattak be, az új Touring ugyanazokat a jelentős hajtáslánc- és futómű-frissítéseket tartalmazza, nem beszélve a kivételes teljesítményadatokról. A műszaki specifikációkat tekintve a Touring ugyanazon a 4,4 literes, ikerturbós V8-as motoron alapul, amit egy elektromos-motorral és egy nyolcfokozatú sebességváltóval párosítottak.
Ahogy azt már az elején említettük, az autó 717 lóerős kombinált csúcsteljesítményre és 1000 Nm-es forgatónyomatékra képes, amit négy keréken ad le. 100 kilométer/órára 3,6 másodperc alatt tud felgyorsulni - ami 0,1 másodperccel marad el a limuzin teljesítményétől. Végsebességét tekintve 250 kilométer/órára képes, viszont a BMW Driver's Package segítségével ez az érték feltornázható akár 304 kilométer/órára is.
A teljesítmény-növelés mellett az e-motor arra is képes lesz - a 18,6 kWh-s akkumulátcsomagjának köszönhetően - hogy az M5 Touringot 67 kilométeren keresztül elvezesse egy WLTP mérési körre.
Az új M5 tartalmazza a BMW M-sorozat összes szokásos futóműtrükkjét, hogy komoly és nagy teljesítményű autóvá váljon, Ez magába foglalja a testreszabott karosszériát, amely elöl 75 mm-rel, hátul pedig 48 mm-rel szélesebb, plusz egy kiterjesztett merevítési programot is, amely a motor felett és alatt, a sebességváltó alagútjában és a hátsó tengely alatt történő merevítést is tartalmazza.
A Touring extra merevítéssel rendelkezik a csomagtér körül is, viszont ez a hely rovására megy, ami alapvetően 500 literesre rúg, viszont a hátsó üléseket ledöntve az 1630 liter is elérhető. Összehasonlításképp az alapfelszereltséggel rendelkező 5-ös Touring csomagterének nagysága 560-570 között mozog.
Az alaposan átdolgozott alváz mellett egy olyan összkerékhajtású rendszer is érkezik, amely képes a négykerék-hajtásra és a hátsókerék-hajtásra is. Ezen felül a BMW rendelkezik egy elektronikusan vezérelhető, korlátozott csúszású differenciálművel a hátsó kerekeken, valamint számos más csúcskategóriás futómű-technológiával, például személyre szabható vezetési módokkal is. Ezek az üzemmódok olyan hajtáselemeket változtathatnak meg, mint a fékek, a lengéscsillapítók, a kormányzás, az összkerékhajtási rendszer és a regeneratív fékezés.
A legtöbb BMW M-modellhez hasonlóan a kovácsolt felnik lépcsőzetes kialakításúak, elől 19, hátul pedig 20 hüvelykes mérettel rendelkeznek, és Michelin Pilot Sport gumiabroncsokkal vannak felszerelve. A gyártó sajnos még nem árulta el az autó tömegét, de úgy gondoljuk, hogy ez az adat még a limuzin változat elképesztően magas 2430 kg-os súlyán is túltesz majd.
Mindazon túl, hogy az M5 Touring egy nagy teljesítményű modell, az autónak a márka zászlóshajójaként is helyt kell állnia, ezért rengeteg csúcstechnológiával lett felszerelve: egyedi M Sport ülésekkel, aktív biztonsági elemek teljes készletével és a BMW kétképernyős multimédiás-rendszerével. Az üléseket Merino-bőr borítja, és a széria történetében először teljes hosszúságú üvegtetőt is kérhetünk az M5-ösünkbe.
A BMW M5 Touring kezdőára 52,3 millió forint lesz, amely csak nagyjából fél millió forinttal lesz drágább, mint a limuzin, az első megrendeléseket pedig 2025 első hónapjaiban szállítják majd le a megrendelőkhöz.