hibrid

Két liter fogyaszt a konnektoros hibrid 3-as BMW

2014.11.28.

A környezetbarát változat olyan erős, mint a régi hathengeres, de sokkal takarékosabb.

A jóval erősebb, szintén konnektoros hibrid 5-ös GT mellett a BMW bemutatta a 3-as sorozatból készített konnektoros hibridjét, amely gyengébb ugyan, de valószínűleg hamarabb is kerül sor majd a gyártására is. Erre utal az is, hogy a hajtásláncot már a 2015-ös, ráncfelvarrás utáni 3-as BMW karosszériájába építették be, ezért vannak álcázó matricák még a kocsi orrán és farán.

A prototípusban a 95 lóerős villanymotort – ugyanúgy, ahogy a nem tölthető 3-as Active Hybridben – a nyolcfokozatú automataváltó házába építették be, amely a 180 lóerős, kétliteres benzines turbómotornak segít a hajtásban. A rendszer összteljesítménye 245 lóerő, össznyomatéka pedig 400 Nm, tehát nagyjából olyan erős, mint egy régi hathengeres szívómotor.

Viszont jóval gyengébb, mint a jelenleg is kapható 3-as Activehybrid, amire az a magyarázat, hogy abban a modellben már eleve a 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor teljesítménye is meghaladta a 300 lóerőt.

Mivel a 95 lóerős villanymotor önállóan is hajthatja a 3-as BMW-t 35 kilométeren keresztül, a szabványos európai mérési cikluson csak 2,1 literes fogyasztást produkált a kocsi. Elektromos üzemmódban akár 120 km/h-val is lehet száguldani, de akkor jócskán lecsökken a hatótávolság.

 

Az oldal fő támogatója