versenyautó
A BMW M Hybrid V8 versenyautó a párizsi Pompidou központban ünnepelt világpremierje után néhány héttel rajthoz áll a Le Mans-i 24-órás futamon. A művész már bemutatta a következő BMW Art Car első dizájnterveit, most pedig az is hivatalossá vált, hogy a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast triójával versenyző műalkotás a 20-as rajtszámot viseli majd.
A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó az első BMW Art Car, mióta a 2017-es szezonban a John Baldessari kézjegyét viselő BMW M6 GTLM versenyautó rajthoz állt a Daytona-i 24-órás futamon, a Cao Fei által megtervezett BMW M6 GT3 versenyautó pedig az FIA GT World Cup makaói futamán. Le Mans-ban sorra álltak rajthoz a leghíresebb BMW Art Car versenyautók: 1975-ben Alexander Calder, majd 1976-ban Frank Stella BMW 3.0 CSL modellje, 1977-ben a Roy Lichtenstein által tervezett BMW 320i Turbo, 1979-ben Andy Warhol BMW M1 versenyautója, 1999-ben a Jenny Holzer által megálmodott BMW V12 LMR, majd 2010-ben a Jeff Koons kézjegyét viselő BMW M3 GT2. Ebbe az illusztris körbe gurul be idén Julie Mehretu BMW M Hybrid V8 versenyautója.
A huszadik BMW Art Car megálmodásához Julie Mehretu átfogó munkássága széleskörű szín- és formavilágát hívta segítségül: a homályos fényképektől és a pontozott rácsmotívumoktól kezdve, a neonszínű festékszórókon át, egészen a művész ikonikus, gesztusjelzésekkel dolgozó absztrakcióiig. Az így születő végeredményt egy nagyfelbontású fényképként, karosszériafényezést segítő háromdimenziós fénytervezési technológiával viszi majd fel a versenyautó karosszériájára. Mint ilyen, a Le Mans-ban rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó teljes egészében egyedülálló alkotás lesz.
Julie Mehretu most először dolgozik együtt a BMW-vel háromdimenziós formátumban. A BMW M Hybrid V8 versenyautó felületeinek és vonalvezetésének összjátéka a művész festészeti elemeinek egyedülálló aspektusát kelti életre, az alkotói folyamat merőben új perspektíváit nyitva meg Mehretu előtt. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA – Federation Internationale de l‘Automobile) szabályzata szerint a BMW M Hybrid V8 versenyautón kizárólag karosszériafóliaként szerepelhet a háromdimenziós műalkotás, a huszadik BMW Art Car megalkotásában ezért Julie Mehretu szorosan együttműködik a Manuel Eberl és Gertraud Brenninger vezette German Race Spirit csapattal, amely már meghatározó tapasztalattal rendelkezik e téren: korábban a Jeff Koons által megálmodott tizenhetedik BMW Art Car guruló műalkotás egyedi karosszériaborításának felvitelében is közreműködtek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!