Audi A1

Ráncfelvarrást kapott az Audi A1

2014.11.14.

A felfrissített kisautó az első Audi, amelyet háromhengeres benzinmotorral is kínálnak.

Az Audi idén ontja magából a modellfrissítéseket: nemrég frissült az A6-os, a Q3-as, és most már az A1-es módosított változatáról is lerántották a leplet. A Volkswagen Polo alapokon nyugvó kisautó új hűtőrácsot, átrajzolt fényszórókat és új színeket kapott, a módosított lökhárítóknak köszönhetően a hossza két centiméterrel megnőtt, de még így is négy méter alatt maradt (3,98 m). Belül a fedélzeti infotainment rendszert (MMI) a legmodernebbre cserélték, megjelentek az Audi Connect online szolgáltatások, és felárért már Wi-Fi hotspotot is lehet rendelni, amely egyszerre több eszközt is ki tud szolgálni.

 

A fontosabb változtatások a motorháztető alatt történtek. Átdolgozták a négy benzinesből és két dízelből álló palettát, a legtöbb motor erősödött (90-231 lóerőig terjed a paletta), és átlagosan 10 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint eddig. Megjelent a kínálatban az egyliteres, háromhengeres, 95 lóerős benzines turbómotor, ami az első háromhengeres benzines az Audi történetében. 

A dízelek között a Polóban és a Skoda Fabiában már bemutatott, szintén háromhengeres, 90 lóerős blokk jelenti az újdonságot. Előbbi 4,3, utóbbi 3,4 literes átlagfogyasztással rendelkezik, a dízel alacsony fogyasztása révén megkapta az „ultra” elnevezést is. Minden motorhoz (kivéve az S1-hez) rendelhető felárért hétfokozatú duplakuplungos váltó.

Áthangolták a futóművet is, a sportfutóművek kényelmesebbek lettek, mint korábban, megjelent az extralistán az adaptív lengéscsillapítás, amit a szintén most bevezetett Drive Select rendszer segítségével lehet állítani. Az üzemmód-választóban négyféle beállítás (takarékos, automatikus, sportos) közül lehet választani, ezek a gázpedál közvetlenségére, az elektromos kormányszervo rásegítésére, az ESP érzékenységére, a futómű keménységére, és a duplakuplungos váltó gyorsaságára és váltási pontjaira vannak hatással. 

 

Az oldal fő támogatója