autógyártás
A piacvezető BMW októberben 11 százalékkal 155 ezerre növelte eladásait, az Audi 146 ezer autót adott el, szintén 11 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a Daimler pedig közel 141 ezer Mercedes-Benz gépkocsit értékesített, több mint tíz százalékkal többet, mint 2013 októberében. Az Audi és a Mercedes egyaránt arra törekszik, hogy legkésőbb 2020-ra kitaszítsa piacvezető pozíciójából a bajor luxusmárkát. Eladásaikat leginkább Kínában növelte mindhárom autómárka. A Daimler közel harmadával, a BMW 20, az Audi pedig 17 százalékkal.
Az Audi anyavállalata, a Volkswagen eladásai viszont egyre nagyobb nehézségekbe ütköznek Kínában. A VW márka októberben a dpa-AFX hírügynökség számításai szerint százalékos értéket tekintve "alacsony egyszámjegyű" növekedést tudott elérni eladásaiban, de már szeptemberben is alacsonyabbat a korábbi hónapok átlagánál. Az első nyolc hónapban a VW kínai eladásai még 17 százalékkal növekedtek. A kínai eladások gyenge alakulása a VW globális eladásain is éreztette hatását. Októberben 514 ezer autót értékesített a VW, 0,4 százalékkal kevesebbet, mint 2013 októberében. Az évből már eltelt tíz hónapban viszont 2,6 százalékkal több autót adott el a VW mint 2013 ugyanezen időszakában, és az értékesítési szám már október végén átlépte az ötmilliót.
- A legjobb úton haladunk afelé, hogy történetünkben először több mint hatmillió autót értékesítsünk - mondta Christian Klingler értékesítési igazgató. A VW eladásai elsősorban Európában vettek lendületet, Brazíliában, Oroszországban és az Egyesült Államokban viszont csökkentek. A Volkswagen sportkocsi márkája, a Porsche idén tíz hónap alatt 14 százalékkal több autót adott el, mint tavaly. Az újonnan bemutatott Macan kompakt SUV modellből április óta több mint 30 ezer darab kelt el. A Cayenne SUV modell "kistestvére", a Macan nélkül azonban a Porsche eladásai csökkentek volna az idén.