Renault Twingo
Nem rég tartotta Capital Markets Day eseményét a Renault Csoport, ahol a számtalan fontos bejelentés mellett a legnagyobb feltűnést mindenképp a következő Renault Twingo tanulmány grafikája keltette. Először láthatjuk ugyanis, hogy miként képzeli el legkisebb autójának folytatását a gyártó, ezzel egy időben pedig Luca di Meo vezérigazgató megerősítette, hogy az új 4-es és 5-ös modellek után a Twingot is szeretnék eredeti, retro formájában feléleszteni. Amíg az 5-ös jövő év elején érkezik, addig a terepesebb hangulatú 4-es 2025-ben futhat be, így már világos, hogy a Twingot csak 2026-ra várhatjuk, mint a friss villanyos kínálat belépőmodellje.
Ugyanarra az Ampr Small padlólemezre építhet, mint a 4-es és az 5-ös, noha ez lehet a legkisebb és a legolcsóbb is. Egy igazi lényegretörő célgépnek szánják, ami pont arra jó, amire szánják: elvisz A-ból B-be, cserébe árcédulája is 20 000 euró, azaz átszámítva kb. 7 millió forint alatt maradhat, ha minden jól megy. Ezzel szeretnének a kínai gyártók sarkára is lépni, illetve a frissen kiszervezett Ampere csoport feladata lesz, hogy igyekezzenek a belsőégésű motoros autókéval egy szintre hozni a villanyosok árát is. Kategóriája leghatékonyabb hajtásláncát szeretnék létrehozni a Twingoban: azt szeretnék elérni, hogy 1 kWh akár 10 km megtételére is elég legyen. Mindezt elsősorban jobb akkumulátor hőkezeléssel érnék el, no meg persze könnyű, újrahasznosított anyagok használatával.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!