BMW
A BMW bemutatta az X5-ös és az új X6-os sportváltozatait, amelyek a nagyközönség előtt a novemberi Los Angeles-i Autószalonon lesznek először láthatóak. A normál modellektől az agresszívebben formázott lökhárítók, az átrajzolt hűtőmaszk és az új küszöbidomok különböztetik meg őket, de természetesen nem hiányoznak a diffúzorok és a kipufogók, valamint a könnyűfém felnik is nagyobbak lettek. A 21 colos keréktárcsákra Michelin Pilot Super Sport abroncsokat húznak.
Belül M sportkormány, alumíniumból készült váltófülek, és bőrrel kárpitozott sportülések várják a szerencsés sofőrt, a műszerfal szintén bőrborítás kapott, a tetőkárpitot pedig Alcantarából készítették el. Az alumínium küszöbdísz világító M logókat kapott.
A sportos szabadidő-autók mozgatásáról az ismert 4,4 literes, ikerturbós V8-as benzinmotor gondoskodik, melynek teljesítményét 567 lóerőre, nyomatékát 750 Nm-re tornázták fel a M GmbH mérnökei. Ez 3 százalékos erőnövelésnek felel meg, ugyanakkor az alapos átdolgozásnak köszönhetően a fogyasztást állítólag 20 százalékkal sikerült csökkenteni.
Mindkét modell 4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből, a száguldásnak 250 km/h-nál szab határt az elektronikus leszabályozás. Mindkét modell gyorsabb a Nürburgringen, mint a régi, E92-es M3-as, ami azt jelenti, hogy jobb köridőre képesek, mint 8 perc 5 másodperc. Ezzel kényelmesen megelőzik a „Zöld pokol” eddigi leggyorsabb SUV-ját, a kompresszoros V8-as motorral hajtott Range Rover Sportot. A brit szabadidő-autó hivatalos körrekordja 8:14 perc volt.
Az X5 m-ben és az X6 M-ben a motorerőt nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja mind a négy kerék fel, az xDrive összkerékhajtást és a futóművet áthangolták a sportosabb viselkedés érdekében, a kocsik hasmagasságát 10 mm-rel csökkentették a normál X5-öshöz és X6-oshoz képest. Természetesen széria az adaptív lengéscsillapítás és a nagyteljesítményű fékrendszer is.