piac
A személyautó márkák versenyében is fölényesen vezet a Toyota (9917 személyautó, 4,70 százalékos növekedés 2022-hez képest), a japán márka piaci részesedése 13,42 százalék, mögötte a Skoda a második (7548 autó, 65,02 százalékos gyarapodás), harmadik a Volkswagen (6233 személyautó, 12,09 százalékos csökkenés), negyedik a Suzuki (6190 személyautó, 20,19 százalékos mínusz), ötödik a Kia (4773 személyautó, 18,74 százalékos mínusz). Jól megy az Audinak (2725 autó, 33,71 százalék gyarapodás), a Mazdának (1261 autó, 70,64 százalék növekedés), a Teslának (900 autó, 239,62 százalékos ugrás), a Lexusnak (775 autó, 65,25 százalékos plusz), a Mininek (500 autó, 57,23 százalék plusz). Kiválóan teljesített a Cupra (293 autó, 58,38 százalék többlet), a Land Rover (182 autó, 33,82 százalékos emelkedés), a DS (90 autó, 38,42 százalékos plusz), valamint a Lotus (5 autó, 150 százalék emelkedés).
Gyengült a piacon a Dacia (3131 autó, -37,90 százalék), a Fiat (1363 személyautó, -38,19 százalék), a Honda (365 autó, -47,41 százalék), a Jeep (231 autó, -44,07 százalék), az Alfa Romeo (122 autó, -60 százalék) és nem remekelt az Aston Martin (9 autó, -40 százalék), a Rolls-Royce (2 autó, -75 százalék), az Alpine (2 autó, -71,43 százalék) és a Lamborghini sem (1 autó, -50 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2023 első nyolc hónapjában az alsó-középkategóriás modellek voltak a legnépszerűbbek (24,61 százalék részesedéssel, bestseller modell a Skoda Octavia 3987 autóval), a C kategóriás szabadidő-autók a második helyet foglalják el (18,56 százalék részesedéssel) (bestseller a Magyar Év Autója 2024 díjra jelölt Toyota C-HR 1425 autóval), ezután jönnek a B SUV-k (17,77 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Suzuki Vitara modell (2293 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (876 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (802 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1468 autó), a minik között a Fiat 500 (1057 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (307 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Porsche 911 (93 autó), a luxusautók között nagyon megy a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach/AMG (167 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (203 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (876 autó), az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében pedig a BMW X5/M (460 autó), az F kategóriában pedig az Audi Q7/SQ7 (256 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1292 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (516 jármű), a közepes furgonok között a Ford Transit Custom (546 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyert és a 2024-es díjra is nevezett Toyota Hilux (1402 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1686 jármű).
2023-ban sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Morgan Plus Six, egy Maserati MC20, egy Lamborghini Huracan, egy Audi R8 Spyder, egy Rolls-Royce Ghost, egy Rolls-Royce Cullinan, egy Ferrari F8 Tributo, egy Ferrari SF90, egy Ferrari Roma, egy Jaguar F-Type, kettő Ferrari 296 GTS, két Alpine A110, két Aston Martin Vantage, két Aston Martin DB11, két Chevrolet Corvette, három Audi R8 Coupé, három Audi RS7 Sportback, három Jaguar I-Pace, három Bentley Flying Spur, négy Ferrari Portofino, négy Ferrari 812 GTS, öt Lotus Emira, öt Aston Martin DBX, öt Audi RS5, öt Bentley Continental, öt Maserati Grecale, hat Ferrari F8 Spider, hat Ferrari 296 GTB, hat Bentley Bentayga, hét BMW M760e, nyolc Lexus LC500, 12 Audi S8, 12 Audi e-tron GT, 14 Audi SQ8/RSQ8, 17 Porsche Panamera, 17 Tesla Model X, 17 Mercedes-Benz S63 AMG, 17 BMW i7, 18 Audi RS3, 19 Mercedes-Benz GLS Maybach, 20 Porsche Taycan, 20 Audi RS6 Avant, 21 Mercedes-Benz SL AMG, 22 BMW X7 M, 23 BMW M5, 26 Mercedes AMG GT, 26 Mercedes-Benz EQS/EQS AMG, 29 Tesla Model S, 30 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 34 BMW X5 M, 39 BMW M2 Coupé, 43 BMW X6 M, 49 Mercedes-Benz EQS SUV, 64 BMW i4 M, 92 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 93 Porsche 911, 124 Porsche Cayenne, 155 BMW iX.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 4401-et, 19,2 százalékos növekedés). Jelentősen nőtt a buszértékesítés, 664 ilyen járművet – ebből 250 hazai gyártmány – vettek az első nyolc hónapban Magyarországon (177,82 százalékos gyarapodás).
Top 178 új autó Magyarországon 2023-ban (személyautó és kishaszonjármű, I-VIII. hónap)
(forrás: Datahouse)