Audi R8
A novemberi Los Angeles-i Autószalonon lesz a hivatalos világpremierje az Audi R8 Competition modellnek, amely a legerősebb szériagyártású autó, amit a német gyártó valaha készített. Az R8 ezzel a szériával búcsúzik el, hiszen az utód 2015-ben érkezik.
A Competition mozgatásáról az ismert 5,2 literes szívó V10-es motor gondoskodik, amelynek a teljesítményét 570 lóerőre emelték meg. A középre helyezett motor hétfokozatú S tronic váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. 0-97 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel az autó, a végsebessége eléri a 320 km/h-t, ezzel az új R8 változat nem csak a legerősebb, de a leggyorsabb széria Audi is egyben.
A Competition külseje az R8 LMS-re hasonlít, a karbonból készült első szpojlerek, az oldalpengék, a tükörházak, a hátsó diffúzor és a hátsó szárny mind a versenyautós gyökerekre utalnak. Egyedi részletnek számítanak a fényes feketére fújt felnik, a fekete kipufogóvégek, a karbon-kerámia féktárcsák és a piros féknyergek is. Belül is számos alkatrészt és díszítést karbonból készítettek el, a küszöbön pedig megvilágított R8 Competition felirat látható.
Mindössze 60 példányt gyártanak majd az R8 utolsó különkiadásából, és mindet az Egyesült Államokban fogják értékesíteni. Az első megrendeléseket novemberben veszik fel a Competitionre, az első autókat 2015 elején szállítják le az ügyfeleknek.