automatizált vezetés

Nézők előtt száguld majd az Audi 560 lóerős önjáró autója

2014.10.16.

Az automatizált vezetésre képes RS7 Sportback a hétvégi DTM szezonzárón fog egy gyors kört repeszteni a Hockenheimringen.

Az Audi a világ leggyorsabb automatizált vezetésre képes autójának nevezte a különleges RS7 Sportbacket, amit be is akarnak bizonyítani a hétvégi DTM szezonzárón. Bár a fekete-fehérre matricázott jármű nagyrészt azonos a szériaváltozattal, annyi lényeges különbség azért van, hogy az elektromechanikus szervokormányt, a fékeket, a gázadást és a nyolcfokozatú Tiptronic automataváltót automatikusan vezérli. Viszont a négyliteres V8-as biturbó motor ugyanúgy 560 lóerős, és a 305 km/h-s végsebesség sem változott.

A kocsiba épített technológia a speciálisan korrigált GPS jelekből centiméteres pontossággal meg tudja állapítani az RS7 helyzetét a pályán, de a háromdimenziós kamerarendszer is a segítségére lesz ebben, amelynek a képét folyamatosan összehasonlítja a számítógép a merevlemezébe korábban betáplált grafikai információkkal. Több száz ismert, pálya melletti objektumot (épületek, reklámtáblák, féktávot jelző táblák) képes felismerni, amivel tovább fokozható a helymeghatározás pontossága. Elengedhetetlen lesz a pontosság, mert a robotpilóta a tapadáshatáron, teljes gázzal megy majd végig a versenypályán.

 

Az Audi azt ígéri, hogy a kocsi alig lesz lassabb annál, mint amikor hús-vér autóversenyzők vezetik. A szimulációk alapján azt várják, hogy az egyenesben akár a 240 km/h-t is elérheti majd, a köridő 2:10 körül lesz, a kanyarokban pedig akár az 1,1 G-s oldalgyorsulással is fordulhat a tanulmányautó. Pénteken és vasárnap megy majd egy-egy kört a különleges RS7 a versenypályán a nézők előtt.

 

Az oldal fő támogatója